حضور آلمان شروع داستان سرمایه‌گذاری خارجی

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۸۰۸

با نهایی شدن مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی کم کم شاهد نتایج عملی و پاگذاشتن قدرت‌های اقتصادی به فضای اقتصاد ایران هستیم که در چند سال گذشته از دسترس فعالان اقتصادی بین‌المللی خارج بوده است.

در همین راستا گزارش‌های متعددی از قرارهای شکل گرفته برای گسترش تعاملات اقتصادی با سایر کشورهای قدرتمند به گوش می‌رسد.

ولی ظاهراً خبرهای خوش بازار سرمایه داستانی است که با آلمانی‌ها شروع می شود.

به گزارش رویترز شرکت سرمایه‌گذاری چارلماگنه کپیتال ((Charlemagne Capital

برای راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری جدید در بازار سهام ایران برای تجمیع سرمایه‌های خارجی مشتاق برای ورود به ایران با شرکت کارگزاری فیروزه به توافق رسیده است.

این صندوق سرمایه‌گذاری با مشارکت یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌های بازار سرمایه ایران پوشش‌دهنده بیش از 90درصد سرمایه خارجی وارد شده به بازار سهام تهران خواهد بود.

صندوق سرمایه‌گذاری چارلماگنه کپیتال، استفان بوچر (Stefan Böttcher) را به عنوان مدیر سرمایه خود در این صندوق انتخاب کرده است، که نماینده طرف آلمانی است. شایان ذکر است اقدامات ضروری برای آغاز به‌ کار این صندوق بسته به زمان دقیق برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی طی ماه آینده صورت می‌پذیرد.

در رابطه با راه‌اندازی این صندوق جدید مدیرعامل شرکت چارلماگنه کپیتال خانم جین ساتکلیف (Jane Sutcliffe) گفت: صندوق چارلماگنه کپیتال تاکنون در راستای ترغیب مشتریان خود برای سرمایه‌گذاری در بازارهای در حال ظهور بسیار موفق عمل کرده است و بازار سرمایه ایران با شرایط جدید اقتصادی این کشور در یک نقطه عطف است و مسلما این بازار در میان بازار‌های نوظهور جهان در سال 2016 میلادی بزرگ‌ترین شکاف ممکن میان وضعیت موجود و وضعیتی را که به آن دست خواهد یافت نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: این صندوق با همکاری و تعاملات مثبت طرف ایرانی تجربه موفقی از ترکیب رویکردهای منطقه‌یی و جهانی در میان سایر بازارهای نوظهور است و در نهایت راهبردی توسعه‌یی به مشتریان خواستار مشارکت در این صندوق ارایه می‌دهد.

دو طرف حاضر در این صندوق بر این عقیده هستند که ایران دارای قابلیت‌های ارزشمندی برای جلب‌توجه سرمایه‌گذاران خارجی است. خانم جین ساتکلیف همچنین افزود: ایران یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان را دارد و درصد قابل توجهی از جمعیت آن را تحصیلکردگانی تشکیل می‌دهند که تمایل زیادی به مشارکت در بازار سرمایه دارند. مدیران سرمایه این شرکت بر این باورند که اقتصاد ایران در صورت برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی توان رسیدن به رشد 6 تا 8درصدی را دارد.

به اعتقاد چارلماگنه کپیتال ایران دارای یک اقتصاد متنوع است. وی با اشاره به سهم 51درصدی بخش صنعت و سهم 12درصدی بخش کشاورزی در کنار سهم 18درصدی نفت در مقایسه با عربستان‌سعودی که تنها بخش نفت به عنوان اصلی‌ترین بخش اقتصادی با سهم بالغ بر 50درصد است، عنوان داشت که اقتصاد ایران یک اقتصاد متنوع و دارای فرصت‌های سرمایه‌یی گوناگون است که بر جاذبه این بازار نوظهور می‌افزاید.

جزییات نهایی نحوه آغاز به کار این صندوق در حال حاضر عنوان نشده است، اما با توجه به توافقات به عمل آمده در اولویت کار اعضای اتحادیه اروپا قرار گرفته است. مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری چارلماگنه کپیتال اذعان داشت که انتظار دارد پس از مصوبات اتحادیه اروپا درخصوص لغو تحریم‌ها این صندوق با نظر طرف ایرانی رسما آغاز به‌کار کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر