افزایش گرایش به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۸۸

با حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت فاز جدید کارخانه گروه صنعتی آرتا اردبیل به بهره‌برداری رسید. در این فاز فیبر خام‌ام. دی‌. اف و اچ‌. دی‌. اف تولید می‌شود. فاز جدید این کارخانه با سرمایه‌گذاری 80میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 250نفر به بهره‌برداری رسید که توان گروه صنعتی آرتا را در تولید بیشتر و صادرات خارجی فراهم می‌آورد.

به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: در سال گذشته با صدور جواز تاسیس در حوزه صنعت زمینه اشتغال 28هزار نفر در کشور فراهم شده است.

نعمت‌زاده افزود: در سال 91 جواز تاسیس صادر شده صنعتی برای اشتغال 4هزار نفر، در سال 92 برای 8 هزار و 400نفر و در سال گذشته نیز این ظرفیت به 28هزار نفر افزایش یافت. این فعالیت‌ها نشان از گرایش جدی مردم به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بوده که در دولت تدبیر و امید این فضا با اشتیاق سرمایه‌گذاران بیش از گذشته فراهم آمده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز بیشتر از گذشته به توان، دسترنج و استعداد خودمان دست پیدا کردیم و امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی بتوانیم مسیر توسعه صنعتی کشور را تقویت کنیم. نعمت‌زاده با قدردانی از فتحی سرمایه‌گذار این پروژه گفت: 27سال است که با این سرمایه‌گذار رفاقت و دوستی دارم؛ در این شهرک خصوصی تاکنون 12 واحد تولیدی را راه‌اندازی کرده و 2 واحد دیگر را نیز به سرعت وارد چرخه تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مزیتی که در بخش صنعت به عنوان بخش پیشرو وجود دارد، بهره‌گیری از ظرفیت اشتغال به ویژه جوانان تحصیلکرده است که قطعا به عنوان مبلغ و مولد در این حوزه حاضر شده و اقدام به عرصه صنعتی و تولیدی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توانمندی این بخش میزان صادرات در تولید ام‌دی‌اف و دیگر محصولات و واردات آن تحول خاصی انجام می‌شود، به‌طوری که ما با راه‌اندازی چندین کارخانه مشابه آرتاپان دیگر از واردات بی‌نیاز شده و حتی قادر به تامین ام‌دی‌اف سایر کشورها خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در کشور در تولید و عرضه سلولز با کمبودها و نارسایی‌ها روبه‌رو بودیم که با وارد کردن مواد اولیه از شهرهای شمالی، صنعت ام‌دی‌اف و سرمایه‌گذاری در این بخش رونق گرفته است به‌طوری که طی سال‌های آینده علاوه بر تامین بازار و نیاز داخلی امکان صادرات فراهم خواهد آمد.

نعمت‌زاده افزود: با توجه به تولید چوب در کشورهای صنعتی امکان توسعه صنعت ام‌دی‌اف و صنایع چوبی و امکان اشتغالزایی با ارزش افزوده بیشتر فراهم می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر