اخبار

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۷۹

حباب طلا و سکه خالی شد

گروه بانک و بیمه صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز سه‌شنبه با 6 تومان افزایش قیمت نسبت به روز دوشنبه گذشته سه هزار و236تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 9هزار تومان افزایش 863هزار تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 20تومان افت نسبت به روز دوشنبه سه‌هزار و 540 تومان و هر پوند نیز با 11تومان رشد 5‌هزار و 25تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 9هزار تومان افزایش 863هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم هم با 7هزار تومان افزایش 861هزار تومان تعیین قیمت شد.

هر نیم سکه نیز با 4هزار تومان افزایش 462هزار تومان و هر ربع سکه نیز با 2هزار تومان افت260هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی همانند روز دوشنبه 168 هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار با 400 تومان افت 87هزار و 900تومان خرید و فروش شد. هر اونس طلا در معاملات دیروز با 8دلار افزایش 1108دلار قیمت‌گذاری شد. محمد کشتی‌آرای درخصوص تحولات نرخ طلا در بازارهای بین‌المللی و داخلی گفت: هرچند بعد از اعلام برنامه جامع اقدام مشترک و همزمانی آن با عید سعید فطر بازار طلا به دلیل تقاضای کاذب با حباب و شوک قیمتی مواجه شد اما هم‌اکنون این حباب از بین رفته و قیمت‌ها واقعی شده است.


منابع ارزی قابل دسترسی

29 میلیارد دلار است

اگرچه همه دارایی‌های ارزی بانک مرکزی در دفاتر قانونی ثبت و در صورت‌های مالی افشا می‌شود اما بانک مرکزی هیچگاه رقم ذخایر ارزی را در آمارهای خود اعلام نمی‌کند.

معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر تفاوت دو مفهوم «ذخایر ارزی» با «دارایی‌های ارزی» گفت: منابع بانک مرکزی که با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک آزاد می‌شود و قابل استفاده خواهد شد بالغ بر 23میلیارد دلار است. 6میلیارد دلار هم از منابع بلوکه‌شده دولت که وجوه حاصل از صادرات نفت است، آزاد می‌شود و به حساب بانک مرکزی واریز خواهد شد. به این ترتیب وجوه آزاد شده و قابل دسترسی بالغ بر 29میلیارد خواهد شد.


اهدای ستاره زرین به مدیرعامل بانک صادرات

در جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران که با عنوان «روابط عمومی، محور همزبانی و همدلی، ضامن مسوولیت اجتماعی» با حضور پروفسور باقر ساروخانی و جمع کثیری از استادان و پژوهشگران عرصه روابط عمومی برگزار شد، لوح افتخار و ستاره زرین روابط عمومی به اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در جشنواره ستارگان روابط عمومی که به همت دبیرخانه سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران برگزار شد از دکتر للـه‌گانی، مدیرعامل این بانک به پاس حمایت فکری و عملی و اتخاذ رویکردهای مردم‌مدارانه، ارتباط و تعامل گسترده با رسانه‌های گروهی و تلاش در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.


گسترش همکاری‌های بانکی تهران و برلین

معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به همراه هیات بلندپایه اقتصادی- تجاری با رییس کل بانک مرکزی و مسوولان این بانک در ساختمان میرداماد دیدار کرد. دو طرف در این دیدار بر گسترش همکاری‌های بانکی تهران و برلین تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، رییس کل بانک مرکزی در این دیدار آلمان را مطمئن‌ترین شریک تجاری ایران توصیف کرد و گفت: با توجه به تحولات اخیر در زمینه توفیقات هسته‌یی، ایران خواستار بازگشت روابط اقتصادی با آلمان مانند دوران پیش از تحریم‌هاست. دکتر ولی‌الله سیف ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی ایران و آلمان در آینده نزدیک تاکید کرد: ایران مسیر ورود آلمان به کشورهای منطقه و آلمان دروازه ورود ایران به اتحادیه اروپاست. وی بر گسترش دامنه فعالیت کمیته مشترک ایران و آلمان تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است ورود بانک‌های ایرانی به بازار آلمان مشکلاتی را برای آنها به دنبال داشته باشد بنابراین کمیته مشترک می‌تواند در صورت بروز مشکل به سرعت مسائل را حل و فصل کند.


دارایی‌های مسدود شده ایران ۱۵۰میلیارد دلار است

انستیتوی مالیه بین‌المللی با اعلام اینکه دارایی‌های مسدود شده ایران ۱۵۰میلیارد دلاری است، گزارش داد لغو تحریم‌های ایران احتمالا موجب افزایش تولید نفت ایران و تشدید فشارهای مالی بر دیگر صادر‌کنندگان منابع هیدروکربنی خواهد شد. به ‌گزارش فایننشال تایمز، لغو تحریم‌های ایران احتمالا موجب افزایش تولید نفت ایران و تشدید فشارهای مالی بر دیگر صادر‌کنندگان منابع هیدروکربنی خواهد شد. موسسه اعتبارسنجی مودیز در گزارشی نوشت، برآورد افزایش یک ‌میلیون بشکه‌یی تولید نفت ایران طی یک تا دو سال «به‌نحو اجتناب ناپذیری، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد» و از طریق کاهش منابع مالی کشورهایی نظیر روسیه، ونزوئلا، نیجریه، بحرین و عمان، میزان اعتبار آنها را کاهش خواهد داد. مودیز به ‌نقل از انستیتوی مالیه بین‌المللی نوشت، توافق هسته‌یی که همچنین به ایران اجازه خواهد داد به 150میلیارد دلار از درآمدهای مسدود شده‌اش و سیستم مالی جهانی دسترسی پیدا کند، می‌تواند تولید نفت ایران را تا سال 2017 به 4میلیون بشکه در روز برساند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر