تازه خبر

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۷۲

«داروخانه‌های سنتی» محکومان به شکست

ایسنا| رییس انجمن داروسازان تهران با تاکید بر اینکه ایجاد «داروخانه‌های سنتی» محکوم به شکست است، گفت: انجمن داروسازان با تخصیص قسمتی از داروخانه‌ها به داروهای سنتی و گیاهی مشکلی ندارد.

دکترجلیل سعیدلو در خصوص عرضه داروهای گیاهی و سنتی در داروخانه‌ها، به این صورت که این داروها در قفسه‌های جداگانه و با بسته‌بندی مشخص قرار گیرند، گفت: در انجمن داروسازان برای عرضه هر نوع دارویی چه طب سنتی، چه گیاهی و چه طب مدرن فقط یک واحد را به رسمیت می‌شناسیم و قانون هم فقط یک واحد را به رسمیت شناخته است.جز آن موازی‌سازی و ایجاد مراکزی که بخواهند در کنار داروخانه این کار را انجام دهند، به دلایل عدیده محکوم به شکست است و اجرایی نخواهد شد. سعیدلو تاکید کرد: جایگاه دارو با هر عنوان و با هر شکل و منشایی در داروخانه است. حال یک داروخانه می‌تواند فضای بزرگ‌تری را ایجاد و قسمتی از این داروها را در آن فضا به همراه یک فرد آموزش دیده در اختیار بیماران قرار دهد. اما اگر ما داروخانه‌هایی با عنوان مراکز سلامت و... ایجاد کنیم، مشکلی پیش می‌آید که در حال حاضر در عطاری‌ها پیش آمده و آن غیرقابل کنترل بودن آنهاست.


انتقال دانش فنی تولید واکسن به کشورهای جهان اسلام

ایلنا| رییس انستیتور پاستور ایران دستاوردهای علمی و موفقیت‌های این سازمان را در عرصه‌های داخلی و خارجی تشریح کرد.

مصطفی قانعی گفت: در حال حاضر انستیتو پاستور 141نفر عضو هیات علمی دارد و با این تعداد عضو در یک دوره 10ساله در پایگاه ISI موفق به انتشار 11.5 مقاله به ازای هر عضو شده و در صدر تولیدات علمی کشور قرار دارد. وی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سال 2015 انستیتو پاستور را از لحاظ کیفیت مقالات در رتبه نخست با رتبه 7.3 و دانشگاه علوم پزشکی تهران را با رتبه 6 قرار داده است. دکتر با بیان اینکه انستیتو پاستور از لحاظ شاخص تعداد تولید بعد از پاریس، بلژیک، ایتالیا و کانادا، با 140 هیات علمی، رتبه ششم را داراست، گفت: بیشترین همکاری در خارج از کشور را با انستیتو پاریس در تولید 200 مقاله داشته‌ایم و خوشبختانه از سال 2013 جزو یک درصد دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان هستیم. رییس انستیتو پاستور ایران از طراحی یک بسته آموزشی فناور خبر داد و گفت: به همین دلیل واکسن‌سازان کشورهای جهان اسلام از مهرماه برای انتقال دانش فنی در زمینه تولید واکسن‌ها به کشور ما مراجعه می‌کنند.


پیش‌بینی تولید 193هزار تن گوشت گوسفند در سال جاری

ایلنا| قائم‌مقام سازمان امور عشایر گفت: یک محموله 300 رأسی دام زنده به کشور کویت صادر می‌شود. میرولی صفرزاده در خصوص وضعیت صادرات دام زنده به کشورهای همسایه بیان داشت: کشور کویت خواهان بره‌های ایرانی است که امیدواریم صادرات به سایر کشورها نیز رونق بگیرد.

وی افزود: کشور امارات متحده عربی برای خرید بره ایرانی اعلام آمادگی کرده؛ علاوه بر آن صادرات بره به کشور عراق نیز در دستور کار است. صفرزاده تاکید کرد: امیدواریم نخستین محموله برای صادرات اوایل مرداد ماه سال جاری انجام شود. وی قیمت هر کیلو بره‌های پرواری صادراتی را حدود 12500تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم بره در داخل کشور

9 تا 10هزار تومان است، با افزایش صادرات می‌توان به افزایش قیمت بره‌های صادراتی امیدوار بود.


انحصار واردات رسمی ۴ قلم میوه در دست افراد خاص

فارس| سخنگوی اتحادیه بارفروشان می‌گوید: مجوز همان ۴ قلم میوه‌یی که اجازه واردات رسمی به آنها داده می‌شود، در دست افراد و شرکت‌های خاص است که به راحتی با کاهش عرضه در بازار قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند. بیژن حاج‌محمدرضا، در مورد وضعیت ورود میوه‌های قاچاق به میدان مرکزی تره‌بار به این نکته اشاره کرد که با توجه به حضور بازرسان وزارت بازرگانی، اصناف و تعزیرات حکومتی امکان توزیع میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی تره‌بار وجود ندارد. وی تصریح کرد: از طرفی براساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات رسمی به میوه‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود، داده نمی‌شود و تنها 4 مورد مجوز برای میوه‌هایی همچون موز، آناناس، نارگیل و انبه به افراد خاص و شرکت‌های خاص داده می‌شود. سخنگوی اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی تره‌بار با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های وزارت جهاد و وزارت صنعت مبنی بر تنظیم و مجوز واردات میوه گفت: بارها گفته‌ایم که برای تعدیل قیمت‌ها می‌توان عرضه را در بازار کنترل کرد نه آنکه انحصار واردات میوه در همین چند قلم هم در دست افراد خاص باشد که با جلوگیری از عرضه به یک‌باره می‌توانند قیمت‌ها را در بازار افزایش دهند.


کاهش ۱۰۰میلیون دلاری هزینه واردات گندم پس از لغو تحریم‌ها

تسنیم| معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها هزینه واردات گندم را حدود ۲۰درصد کاهش می‌دهد، گفت: امسال نیاز به واردات ۲میلیون تن گندم برای تامین کسری کشور وجود دارد که لغو تحریم‌ها ۱۰۰میلیون دلار از این هزینه می‌کاهد.

علی قنبری با اشاره به شرایط تامین کالاهای اساسی بعد از برداشته تحریم‌ها، افزود: با وجود اینکه واردات کالاهای اساسی شامل تحریم‌ها نمی‌شود، اما به دلیل مشکلاتی که در نحوه پرداخت پول به فروشندگان وجود داشت، دربرخی ازمواقع این کالا ازطریق واسطه‌ها انجام می‌شد که این امر هزینه واردات این محصول را افزایش داده بود. وی خاطرنشان کرد: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، هزینه‌های واردات کالاهای اساسی 15 تا 20درصد کاهش می‌یابد و امکان رقابت‌پذیری بیشتری برای واردات کالا فراهم می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر