سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۳۴

شانا مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به سرمایه‌گذاری ٢میلیارد دلاری برای اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه‌ها گفت: مذاکره با شرکت‌های ملی نفت و گاز انجام شده و ساختار مالی و برگشت سرمایه این طرح در حال نهایی شدن است. نصرت‌الله سیفی گفت: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بعد از برگزاری این همایش، آمادگی اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه‌ها را دارد.

تسنیم پال کیبسگارد، مدیر اجرایی شرکت شلمبرگر گفت: «زمانی که تحریم‌ها برداشته شود و وقتی (بازار ایران) مجاز باشد، ما بازگشت به ایران را ارزیابی خواهیم کرد.» به گزارش رویترز، شرکت شلمبرگر، بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات میادین نفتی جهان اعلام کرد: پس از لغو تحریم‌ها بازگشت به ایران را بررسی خواهد کرد.

دانا رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مشکل بحران آب بیشتر از آنکه به دلیل اسراف مردم باشد، به دلیل سوء‌مصرف در بخش کشاورزی و صنعتی است. احمد صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا تابستان امسال نیز پایتخت با بحران آب مواجه است؟ گفت: نیازی به گفتن آنکه امسال نیز گرفتار بحران آب هستیم، نیست و مردم خود این مشکل را احساس می‌کنند.

فارس وزیر انرژی الجزایر خواستار جلسه اضطراری اوپک برای بازگشت نفت ایران به بازار و اثرات آن در قیمت جهانی نفت شد. همزمان با توافق ایران و کشورهای 1+5 مقرر شده است تا در صورت اجرای این توافق تحریم فروش نفت ایران لغو شود. بازار شرق آسیا و اروپا 2بازار اصلی ایران هستند که انتظار می‌رود با شروع توافق دوباره مشتری نفت ایران شوند.

ایرنا مدیر امور اوپک گفت: تقاضا برای انرژی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش کارایی انرژی کاهش یافته است. مهدی عسلی با بیان اینکه، آخرین برآورد رشد اقتصادی دنیا در سال‌های ٢٠١٦- ٢٠١٥ حدود ٣,٣درصد افزایش پیدا می‌کند، افزود: نفت در تمام فرآیند توسعه تاثیرگذار است اما در سال‌های اخیر با افزایش کارایی انرژی در بسیاری از کشورها به‌ویژه چین به تدریج این نقش کمتر شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر