شرکت‌های آب و برق از مرز بازار ایران فراتر بروند

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۳۳


ایسنا وزیر نیرو با اشاره به شرایط جدید کشور و ضرورت خروج از رکود، تاکید کرد: ادامه حیات و بقای شرکت‌های توانمندی که ما درخصوص آب و برق داریم به این وابسته است که از مرزهای ایران فراتر روند و بازارهای جدیدی را در دنیا داشته باشند.

حمید چیت‌چیان گفت: در واقع ما اکنون با چند موضوع در کشور مواجه هستیم. نخستین واقعیت این است که صنعت آب و برق دو صنعت پیشرو در کشور هستند که انصافا در زمینه بومی‌سازی فناوری برق و آب گام‌های بسیار بلندی برداشته شده است؛ امروزه سد‌سازی، احداث نیروگاه‌های برقابی، احداث تصفیه‌خانه‌های پیشرفته آب و فاضلاب، اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، اجرای شبکه‌های آب، پروژه‌های انتقال آب و از سوی دیگر در صنعت برق ساخت انواع نیروگاه‌های بخاری، گازی، سیکل ترکیبی، ساخت پست‌های برق، ترانسفورماتورها، تجهیزات مرتبط به انتقال و توزیع برق، همه و همه توسط صنعتگران ایرانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌ها در کشور توسط پیمانکاران و مشاوران ایرانی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در واقع ایران یکی از توانمندترین کشورها در زمینه صنایع آب و برق در میان کشورهای جهان است؛ با این ظرفیت ایجاد شده، بازارهای ایران برای فعالیت این گروه از صنایع، کافی نیست؛ این صنعت چنان قدرتمند شده و از توانمندی و فناوری بالا برخوردار است که به دنبال بازارهای بزرگ‌تر در دنیا است. وزیر نیرو با اشاره به اینکه ادامه حیات و بقای شرکت‌های توانمندی که ما درخصوص آب و برق داریم به این وابسته است که از مرزهای ایران فراتر روند و بازارهای جدیدی را در دنیا داشته باشند، ادامه داد: برای همین است که در حال حاضر، صنعتگران و شرکت‌های ایرانی فعالیت‌هایی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی داشته و همچنین ساخت و صادرات تجهیزات در کشورهای آسیای میانه، کشورهای آسیایی، کشورهای آفریقایی و کشورهای امریکای لاتین فعال هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر