هنرمندان چینی در صنعت سرگرمی سرمایه‌گذاری می‌کنند

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶

کمپانی ماشین‌سازی چینی با قراردادی 650 میلیون دلاری وارد صنعت سرگرمی می‌شود. کمپانی سونگلیائو اتوموتیو بیشتر به‌خاطر ساخت اتوبوس شناخته‌شده است، اما امیدوار است تبدیل به غول سرگرمی شود.

رشد سریع صنعت فیلم چین موجب شده تا کمپانی ماشین‌سازی داخلی سونگلیائو اتوموتیو تصمیم بگیرد با قراردادی 650 میلیون دلاری وارد صنعت بازی‌های آنلاین و فیلم‌های سینمایی شود. این کمپانی تاکنون اسم‌های بزرگی از جمله لی بینگ‌بینگ بازیگر فیلم پرفروش جدید «ترنسفورمرز: عصر نابودی» را به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران خود معرفی کرده است.

سال گذشته سود به دست آمده از صنعت‌ رادیو، فیلم و تلویزیون بیش از 60 میلیارد دلار بود و فروش باکس‌آفیس چین هم از مرز 3.5 میلیارد دلار گذشت که نشان‌دهنده بازگشتی مطمئن برای سرمایه‌گذاران چین است. کمپانی سونگلیائو یکی از صنعت‌های شمال شرقی چین است و تا به حال بیشتر به‌خاطر ساخت مینی‌بوس و ماشین‌های اس‌یو‌وی شناخته می‌شد.

نخستین قدم سونگلیائو در گسترش محدود کاری‌اش خرید اپراتورهای سینمایی منطقه‌یی جیانگسو یائو لای از یکی از بزرگترین کمپانی‌های فیلم چین یعنی برادران هوایی به قیمت 75.41 میلیون دلار بود. این کمپانی همچنین اعلام کرده که قصد دارد بخشی از سهام کمپانی بازی‌های اینترنتی دوآن را نیز خریداری کند.

حدود 83 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های آنها از کمپانی جون لیان ژیا روی تامین می‌شود. از سرمایه‌گذاران دیگر می‌توان به فنگ ژیائوگنگ کارگردان مشهور چینی اشاره کرد که فیلم «بازگشت به 1942» را همراه تیم رابینز و ادرین برودی ساخته بود.

او همچنین به مطرح کردن نام ستارگانی همچون لی بینگ‌بینگ در فیلم‌های «ترنسفورمرز» و «رزیدنت اویل» و ژانگ گولی و هوانگ ژیائومینگ ستاره‌های داخلی چین کمک کرد. فنگ، ژانگ و لی هر یک 3.25 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هوانگ هم 2.6 میلیون دلار گذاشته است. واحد فیلم‌سازی این کمپانی که یائولای فیلم نام دارد، قصد دارد روی فیلم‌های جکی چان، فنگ و ژانگ و همچنین سریال‌های درام تلویزیونی سرمایه‌گذاری کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر