تمدید مهلت خرید تضمینی سیب ‌زمینی

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۷۶

احد بهجت‌حقیقی، مدیرکل سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به تمدید مهلت خرید تضمینی سیب‌زمینی بهاره در استان فارس تا 30مردادماه اظهار کرد: بعد از اتمام زمان خرید تضمینی این محصول در 15تیرماه با وقفه‌یی چند روزه سازمان تعاون روستایی کشور مجوز تمدید دوباره این مهلت را تنها به استان فارس داد.

مهلت خرید تضمینی سیب‌زمینی بهاره تا پایان اردیبهشت‌‌ماه بود که با توجه به اینکه کشاورزان داراب و جهرم هنوز محصول خود را برداشت نکرده و احتمال فساد محصول و متضرر شدن کشاورزان وجود داشت، مهلت خرید تضمینی این محصول پیش از این نیز تا 15تیرماه تمدید شده بود.

قیمت خرید تضمینی سیب‌زمینی 360 تومان است و به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان فارس تاکنون یک هزار و 340 تن سیب‌زمینی از کشاورزان این دو شهرستان خریداری شده است.

بهجت‌حقیقی با بیان اینکه دولت بدون توجه به شرایط و قیمت بازار این محصول را به صورت تضمینی خریداری می‌کند، می‌گوید: با توجه به اینکه تمدید مهلت خرید تضمینی سیب‌زمینی خیلی سریع اتفاق افتاد و دولت آمادگی پرداخت مطالبات کشاورزان بلافاصله بعد از خرید را نداشت این مطالبات با 20یا 30روز تاخیر به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خرید حدود 440هزار تن گندم از کشاورزان استان فارس تا 21تیرماه می‌افزاید: مطالبات گندم‌کاران نیز به صورت مرتب پرداخت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر