امید به بهبود وضع غذا و داروی مردم

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۰۲

گروه غذا و دارو

توافق هسته‌یی در نهایت بعد از همه فراز و فرودهای روزهای گذشته بین ایران و کشورهای 1+5 انجام و حالا امیدهای واهی به واقعیت نزدیک‌تر شد. واقعیت‌هایی که بیشتر و زودتر از هر جا انتظار می‌رود در سفره‌های مردم دیده شود و در سلامت آنها.

انتظار می‌رود دیگر زندگی هیچ شهروندی در تب و تاب پیدا کردن دارو با نرخ‌های فضایی و غیرواقعی نباشد انتظار می‌رود بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ایران نوسازی شوند.

انتظارات در سفره مردم و مزرعه کشاورزان هم همین است؛ شاید اجازه واردات ماشین‌آلات کشت و فراوری هم داده شود و صنایع غذایی ناکارآمد هم به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شوند و در نهایت تجارت سبز ایران رنگی به خود بگیرد؛ رنگی که نه ناشی از سیلی خوردن که ناشی از انتخاب عاقلانه از میان گزینه‌های متعدد است. اگرچه هیچ مسئولی از وزارت جهاد کشاورزی حاضر به صحبت درباره این انتخاب‌ها نشد. «تعادل» چندی پیش و در بحبوحه مذاکرات، پیش‌بینی بخش خصوصی فعال در صنایع دارویی و غذایی را در دوره پسا تحریم بررسی کرد و حالا که حصول توافق رسما اعلام شد به سراغ دولتی‌ها و مجلسی‌ها رفته؛ این دو گروه از فعالان بخش خصوصی نسبت به آینده بازار خوش‌بین‌تر هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر