تصویب ساماندهی پیاده‌روها در خیابان ولیعصر(عج)

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۹۸

در یک‌صد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علاوه بر بررسی و تصویب طرح الزام شهرداری تهران جهت ارائه لایحه احداث پیاده‌راه در مسیر غربی خیابان ولیعصر (عج) حد فاصل میدان ونک تا تقاطع بزرگراه شهید چمران، تخلف 32هزار متری مجتمع اداری و تجاری در منطقه یک نیز مطرح شد.

در این جلسه رییس کمیسیون عمران شهر تهران با اشاره به اهمیت این طرح گفت: درحال حاضر شهر ما ماشین‌محور است نه انسان‌محور و پیاده‌روها کیفیت لازم را ندارند.

احمد دنیامالی اظهار کرد: کیفیت پیاده‌راه‌ها در شأن مردم شهر و پایتخت‌نشینان نیست و مرکز مطالعات شهرداری تهران بررسی انجام داده است که جامعه آماری 3هزار نفر از زنان و مردان تهرانی از چاقی رنج می‌برند. به گزارش فارس، وی گفت: ایجاد پیاده‌راه‌های مناسب برای این طرح حائز اهمیت است ضمن اینکه هزینه مدیریت شهری باید در آن لحاظ شود. وی گفت: در 10سال گذشته حجم خودروها در شهر به میلیون‌ها رسیده است و روزانه 2هزار و 800 تا 3هزار خودرو تولید می‌شود بنابراین تا جایی که امکان دارد باید نسبت به توجه تردد خودروها و پیاده‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد. در ادامه یک عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بهتر است قبل از هرگونه اقدامی نگاهی به برنامه 5 ساله دوم داشته باشیم که در این برنامه 26پیاده‌رو را مصوب کرده‌ایم ولی تاکنون یک متر از آنها ساخته نشده است. محسن سرخو اظهار کرد: اینکه می‌گویند پیاده‌راه‌سازی رایگان است، شوخی است مگر می‌شود بدون هزینه پیاده‌راه درست کرد درحال حاضر پیاده‌رو 17شهریور مشکلاتی را دارد.

سرخو یادآور شد: کارشناسان طرح پیاده‌راه‌سازی را برای شهر تهران واجب دانستند ولی تاکنون یک متر از آن نیز ساخته نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید پیاده‌راه در مجاورت مراکز تجاری و فرهنگی باشند نه اینکه مانند پروژه 17شهریور مکان نامناسبی را برای این پروژه‌ها در نظر گرفت.

قلع و قمع تخلفات مجتمع تجاری اداری منطقه یک

در این جلسه یک عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران بحث تخلفات صورت گرفته در مجتمع اداری و تجاری منطقه یک را مطرح کرد و گفت: شهرداری باید از انجام تخلفات پیشگیری کند و نه اینکه ساخت و‌سازی انجام گیرد و بعد رای قلع و قمع آن صادر شود.

ابوالفضل قناعتی افزود: چرا باید اینچنین تخلفاتی در شهرداری تهران زیاد باشد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجتمع اداری- تجاری در منطقه یک 32هزار و 600متر تخلف کرده در صورتی که اجازه ساخت 5هزار و 600 متر داشته است.

وی اظهار کرد: مجتمع اداری تجاری در منطقه یک که پروانه آن در 30 بهمن 1389 به متراژ 5600 متر صادر شده بود درحال حاضر تخلف 32هزار و 600متری انجام داده و 38هزار متر بنا ساخته است. قناعتی ادامه داد: در تاریخ 17مهر 1392 تخلف ساختمانی توسط مهندس ناظر به متراژ 16هزار متر اعلام شد و در مرحله استحکام نیز تخلفات مجدد این ساختمان توسط مهندسان ناظر اعلام شد. وی افزود: در تاریخ 18دی 1392 کمیسیون ماده 100 حکم قلع و قمع 19هزار متر این سازه را صادر کرد که پس از آن شهردار منطقه اجازه ادامه تخلف را داده و اخیرا نیز مالک این سازه اعلام کرده که تخلف بنده بیش از 19هزار متر و 23هزار متر بوده است. عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این سریال غلط غیرقانونی کار کردن شهرداری تا چه زمانی ادامه دارد چرا ساختمانی که تخلف کرده است و ناظر آن نیز بارها اعلام کرده نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام نمی‌شود. معاون شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به تذکر عضو شورای شهر تهران مبنی بر تخلف 32هزار متری مجتمع اداری و تجاری در منطقه یک گفت: براساس رای کمیسیون ماده 100 تخلفات صورت گرفته در مجتمع اداری تجاری واقع در منطقه یک تهران قلع و قمع می‌شود و درحال حاضر نیز شهرداری منطقه دستور به توقف این سازه را داده است. پشمچی‌زاده اظهار کرد: شهرداری تهران پاسخگوی موضوعاتی است که از سوی شورای شهر مطرح می‌شود. وی ادامه داد: این زمین ابتدا مجوزی برای بنا درخواست کرده و در ادامه قطعه جدید دیگری را مالک خریداری می‌کند و وارد پروسه قرارداد مشارکتی با سازمان مشارکت‌های شهرداری تهران می‌شود. پشمچی‌زاده گفت: قراردادهای لازم میان مالک و سازمان مشارکت‌های شهرداری تهران تعیین می‌شود ولی صدور مجوز بعدی برای این ساختمان با تاخیر مواجه شده بود. معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: به دلیل تخلفات صورت گرفته در مرحله سفت‌کاری شهرداری منطقه به دلیل مغایرت‌های موضوع از ادامه کار جلوگیری می‌کند و پرونده این سازه به کمیسیون ماده 100می‌رود که در نهایت رای به قلع و قمع تخلفات داده می‌شود و کمیسیون نظارت نیز ناپایداری این سازه را اعلام می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر