نجات کرگد‌ن‌ها با سرمایه‌گذاری اجتماعی

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۷۸

سرمایه‌گذاری اجتماعی فقط برای کمک به توسعه ایده‌ها و اختراعات نیست. این‌بار دانشمندان از این روش برای حفاظت از گونه‌های حیوان در حال انقراض استفاده کرده‌اند.

به گزارش واشنگتن‌پست، دانشمندان پروژه‌یی را راه‌اندازی کرده‌اند تا بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری اجتماعی، از گونه‌یی از حیوانات در خطر انقراض حفاظت کنند. آنها در این پروژه، روی ژنوم‌های کرگدن سیاه که فقط 5055 تا از آنها در جهان زنده هستند، مطالعه می‌کنند.

این تلاش عمومی برای شناسایی ژنوم‌های حیوانات، موجب افزایش آگاهی و اطلاعات در مورد حیوانات منحصر به‌فرد خواهد شد تا از این طریق با نحوه زندگی کردن آنها آشنا شوند و از انقراض آنها جلوگیری کنند.

سرمایه‌گذاری جمعی به معنی جذب سرمایه مردمی یا سرمایه‌گذاری اجتماعی، کمپینی جهت حمایت جمعی افرادی مختلف از یک جامعه و معمولا جامعه کاربران اینترنت و پرداخت بخشی از سرمایه مورد نیاز برای آغاز یک پروژه توسط افراد یا سازمان برگزار‌کننده کمپین است.

جذب سرمایه مردمی جهت حمایت از طیف مختلف فعالیت‌ها از جمله امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، روزنامه‌نگاری شهروندی، حمایت هنرمندان از سمت طرفداران، کمپین‌های سیاسی، بودجه راه‌اندازی استارت آپ، تولید آثار بصری، توسعه نرم‌افزار آزاد، توسعه اختراعات، تحقیقات علمی و پروژه‌های شهری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر