روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۴۶

انتخاب هیات رییسه کمیسیون اصل90؛ فارس مصطفی افضلی‌فرد نماینده اردبیل از برگزاری انتخابات هیات رییسه کمیسیون متبوعش در نشست دیروز خبر داد. وی اضافه کرد: آقای محمدی نایب‌اول و آقای رسایی نایب‌دوم شدند. به گفته افضلی‌فرد، فاطمه رهبر و حسین آذین نیز به ترتیب دبیران اول و دوم کمیسیون اصل 90 مجلس شدند. افضلی‌فرد همچنین خاطرنشان کرد که خود نیز سمت سخنگویی را بر عهده دارد.

دیدار شریعتمداری با رییس‌جمهور نامیبیا؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور در ادامه برنامه‌های خود در سفر به اتیوپی با هیفپک پونی پوهامبا رییس‌جمهور نامیبیا دیدار کرد. وی در این دیدار بر توسعه همکاری‌ها با کشور نامیبیا تاکید کرد. بر پایه این خبر معاون اجرایی رییس‌جمهور به‌منظور شرکت در سومین همایش تامین منابع مالی برای توسعه (FFD3) به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در آدیس‌آبابا با پایتخت اتیوپی به‌سر می‌برد.

تاکید بر صیانت از قانون اساسی؛ ایلنا شورای نگهبان با صدور بیانیه‌یی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود به صیانت از قانون اساسی و نیز حفظ امانت آرای مردم در انتخابات تاکید کرد.

نقش ایران در معادلات بین‌المللی؛ ایلنا محمد هاشمی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی عنوان کرد: بدون شک یکی از دستاوردهای این توافق می‌تواند بازگرداندن آرامش به منطقه بحران‌زده خاورمیانه باشد و به رفتارهای تروریستی در منطقه پایان دهد. وی عنوان کرد: توافق با ایران در زمینه هسته‌یی2 بخش دارد؛ یک بخش آن فنی است طی مذاکرات فنی کشورهای غربی صنعت هسته‌یی را برای کشور ما به رسمیت پذیرفتند، بنابراین با امضای توافق دیگر نمی‌توانند حرف‌های گذشته خود را تکرار کنند.

قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای؛ تعادل حزب جوانان ایران اسلامی با صدور بیانیه‌یی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی تشکر کرد. در قسمتی از این متن آمده است«تلاش بی‌وقفه و هوشمندانه تیم مذاکره‌کننده با تاکید بر مواضع اصولی و حقوق هسته‌یی ایران در راستای به نتیجه رساندن مذاکرات در زیر فشارهای سنگین دلواپسان داخلی و خارجی شایسته تقدیر و درخور تحسین بوده و تیم توانمند مذاکره‌کننده توانست تحسین جامعه جهانی و ملت شریف ایران اسلامی را برانگیزد.»

مذاکرات وین موفقیتی مهم برای دیپلماسی ایران؛ تعادل اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مذاکرات وین را موفقیتی مهم برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرده و تاکید کردند که اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری نبود رسیدن به توافقی با این دستاوردهای مهم غیر ممکن به نظر می‌رسید. همچنین علاالدین بروجردی رییس این کمیسیون از زحمات همه دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌یی به ویژه دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران، دبیران اسبق و کنونی شورای عالی امنیت ملی و رییس سازمان انرژی اتمی ایران تقدیر و تشکر کرد.

تندروها استغفار کنند؛ ایسنا غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی با مظلومیت مذاکرات را پیش برد و 2سال هر نوع توهین و بی‌احترامی را شنیدند لذا امروز تندروها باید از آنها عذرخواهی کنند. وی با اشاره به موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در احقاق حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌یی گفت: فارغ از همه نگاه‌های سیاسی کسانی که به تیم مذاکره‌کننده ظلم و بی‌احترامی کردند باید استغفار کنند و بعد از حمایت رهبری و به نوعی تقدیر و تشکر ایشان از تیم مذاکره‌کننده انتظار داشتیم برخی از جریانات از نگاه و نظرات خود بازگردند اما این‌گونه نشد.

رویکرد اعتدال منجر به توافق شد؛ ایسنا مسعود پزشکیان با تاکید بر اینکه رویکرد اعتدال از طرف ایران توانست منجر به این توافق شود، گفت: همان‌طور که دکتر روحانی گفتند وقتی بر اساس اعتدال یعنی نه تندروی و نه کندروی پیش برویم و چارچوب‌ها و قوانینی که در دنیا وجود دارند را بپذیریم و در آن چارچوب و قوانین بازی انجام شود نهایتا طرف مقابل هم مجبور خواهد بود با همان چارچوب‌ها عمل کند. وی تصریح کرد: بنابراین تیم مذاکره‌کننده کشورمان هم در همین چارچوب‌ها و با همان ادبیات توانست حق مسلم ایران را پیگیری کرده و از آن دفاع کند.

پیروزی تیم مذاکره‌کننده؛ ایرنا احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی پیروزتر شد. وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران در صورتی که توافق صورت نمی‌گرفت نیز پیروز بود، افزود: حال که جمع‌بندی مذاکرات صورت می‌گیرد پیروزتر هستند، چرا که تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران از منافع ملت دفاع کردند. جمع‌بندی مذاکرات می‌تواند 30 درصد در طولانی مدت در کاهش هزینه واردات تاثیر بگذارد و از این جهت مثبت است.

همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و یهودیان؛ ایرنا سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان و یهودیان در جمهوری اسلامی در نهایت صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. وی در دیدار با پدرو ویینا سفیر اسپانیا با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات تهران و مادرید، از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و اسپانیا به عنوان 2کشور مهم و تاثیرگذار به نفع 2ملت خواهد بود.

تقدیر ازمقاومت تیم هسته‌ای مقابل استکبار؛ مهر حجت‌الاسلام مهدی طائب رییس قرارگاه عمار، مقاومت تیم هسته‌یی در رویارویی با استکبار را قابل تقدیر دانست و گفت: امریکایی‌ها «حدیقف» ندارند و تا زمانی که ذات بیدارگر انقلاب اسلامی را از بین نبرند، نخواهند ایستاد. وی افزود: ذات نظام اسلامی ایران در جهت مبارزه با استکبار است و به هر میزانی که جمهوری اسلامی ایران با مبانی و اصول خود جلو برود، بدون هیچ‌گونه نبرد فیزیکی از سوی ما علیه مستکبران، زوال و نابودی آنها به سرکردگی امریکا و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر