روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۸۲

مراسم سوگواری امام‌علی(ع)-تعادل در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی‌علیه‌السلام، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، بعد از اقامه نماز ظهر، شرکت‌کنندگان در عزای مولای متقیان حضرت علی‌علیه‌السلام به سوگواری پرداختند.

حفظ وحدت سنی و شیعه-ایسنا سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور بااشاره به بروز پدیده ترور در سطح منطقه و استفاده گروه‌های تروریستی از شیوه‌های مختلف برای ضربه ‌زدن به ایران، اظهار کرد: ما در مرحله‌یی از تاریخ هستیم که دشمن سعی می‌کند به ما ضربه بزند و روزبه‌روز روش‌های این ضربه ‌زدن متفاوت می‌شود. وی پافشاری بر مواضع اصولی و حفظ وحدت میان شیعه و سنی را از راهکارهای مهم مسلمانان در مقابله با دشمنان برشمرد.

زیاده‌خواهی سناتور جمهوری‌خواه-

ایسنا سناتور جمهوری‌خواه باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا در تماس با جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، به وی نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌یی ایران هشدار داد. وی از مذاکره‌کنندگان امریکایی خواست به‌دنبال رویکرد هر کجا، هر زمان در بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌یی ایران باشند.

توافق هسته‌ای و رقابت‌های داخلی امریکا- ایسنا روزنامه روسی کامرسانت نوشت: در جریان مذاکرات ایران و گروه 1+5 درمورد سازوکار برای لغو تحریم‌ها درمورد ایران، توافقی مهم به‌دست آمده است. این روزنامه در ادامه به نقل از یک دیپلمات هشدار داد: وابسته شدن توافق جامع هسته‌یی به نتایج رقابت‌های سیاسی داخلی در امریکا، پدیده خطرناکی است.

توافق هسته‌ای به‌نفع صلح- ایلنا علیرضا میریوسفی رایزن و سخنگوی پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره نگرانی برخی کشورهای عربی و منطقه‌یی از احتمال دستیابی به توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 گفت: قطعا توافق احتمالی هسته‌یی به‌نفع برقراری صلح و ثبات در کل منطقه و در جهت منافع مردم و کشورهای همسایه ایران است.

فضای دوستانه در مذاکرات- ایلنا داوود هرمیداس باوند تحلیلگر مسائل بین‌المللی بااشاره به شرایط کنونی مذاکرات هسته‌یی میان ایران و 1+5 گفت: آنچه می‌توان از شرایط کنونی مذاکرات استنباط کرد، این است که فضای کنونی مذاکرات هسته‌یی امیدوارکننده است و محیط بین‌المللی خود را برای حل این مساله آماده کرده است. وی تصریح کرد: اکنون در مذاکرات فضای دوستانه ایجاد شده که این فضای دوستانه شرایط حصول توافق را ممکن می‌کند.

احتمال تمدید دوروزه مذاکرات-ایلنا یک منبع آگاه غربی باتوجه به حساسیت مذاکرات از احتمال تمدید دو روزه گفت‌وگوهای هسته‌یی خبر داد. وی گفت: باتوجه به حساسیت موضوع و اینکه برخی مسائل مهم همچنان حل‌نشده باقی مانده، امکان تمدید دو روزه مذاکرات تا نهم جولای

وجود دارد.

اعلام نتایج مثبت تا ساعات آتی-

ایلنا سیدجلال ساداتیان دیپلمات پیشین ایران در لندن بااشاره به احتمال بالای حصول توافق نهایی در ساعات و روزهای آتی، گفت: باتوجه به نیاز استراتژیک طرفین در هر دو سوی میز مذاکرات، جهت دستیابی به توافق جامع و کسب موفقیت در مذاکراتی که به‌ویژه در 22ماهه اخیر با جدیتی دوچندان و با برگزاری جلسات متعدد میان ایران و 6قدرت بین‌المللی دنبال شده، آنچنان که از قراین پیداست در ساعات آتی باید منتظر اعلام نتایج مثبت از مذاکرات باشیم.

یارگیری صهیونیست‌ها در کنگره- فارس روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد پس از انتشار اخباری مبنی بر قوی بودن احتمال توافق ایران با غرب، تل‌آویو به‌دنبال آن است که حداقل دوسوم اعضای کنگره امریکا را برای دادن رای منفی به توافق احتمالی مذکور با خود همراه کند.

تاکید بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای-

ایسنا فرج‌الله عارفی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: برای ما مهم این است که حقوق و دستاوردهای هسته‌یی کشورمان حفظ شود و ان‌شاءالله تیم مذاکره‌کننده این مسائل مهم را دنبال می‌کند. وی در ارزیابی از دور پایانی مذاکرات هسته‌یی ایران با 1+5 اظهار کرد: همه ما خواستار این هستیم که توافق خوب صورت بگیرد و تیم مذاکره‌کننده ما تمام هم و غم خود را گذاشته که چارچوب منافع ملی و نظام اسلامی رعایت شود.

لاریجانی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه-ایسنا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخنرانی خواهد کرد. وی برخلاف روال هر سال که روز قدس در راهپیمایی قم شرکت می‌کرد امسال در تهران سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود. بر این اساس، لاریجانی در روز جمعه -19 تیر-مصادف با روز قدس پیش از خطبه نماز جمعه تهران سخنرانی می‌کند.

فعالیت دفاتر استانی دو حزب اصلاح‌طلب- ایلنا علی‌محمد غریبانی رییس بعدی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: انجمن اسلامی مهندسین و مجمع نمایندگان ادوار در روزهای آینده شورای مرکزی خود را معرفی می‌کنند. وی ابراز امیدواری کرد با فعالیت‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان در انتخابات سال94 با لیست واحد حضور پیدا کنند.

سناریو‌های حفظ «کارت هوشمند» -

فارس رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با تاکید بر ادامه کار این ستاد، گفت: ما معتقدیم که سامانه هوشمند سوخت باید باقی بماند، در حال کار روی این مساله و ارائه پیشنهاداتی به دولت هستیم که این اتفاق یعنی حفظ کارت سوخت بیفتد. وی بااشاره به مزایای حفظ کارت و سامانه هوشمند سوخت ازجمله شفافیت اطلاعات و جلوگیری از قاچاق، گفت: ما معتقدیم که سامانه هوشمند سوخت باید باقی بماند و در حال کار روی این مساله و ارائه پیشنهاداتی به دولت هستیم که این اتفاق یعنی حفظ کارت سوخت بیفتد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر