تعاونی‌ها 30 درصد نیاز داخلی ایکس‌تری را عرضه می‌کنند

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۶۵

پتروتحلیل از این پس ۳۰درصد عرضه داخلی «ایکس‌تری» از طریق تعاونی‌ها به مصرف‌کنندگان تحویل داده می‌شود.

رضا محتشمی‌پور، رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین‌دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پیش‌تر ۱۰درصد از عرضه داخلی «ایکس‌تری» توسط مجتمع‌های پتروشیمی به طور مستقیم به تعاونی‌ها تحویل داده می‌شد که در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا عرضه مستقیم این کالا به ۳۰درصد افزایش یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف‌کننده‌های لوله‌های پلی‌اتیلن مکاتبه‌های زیادی برای ثبت قراردادهای مستقیم با پتروشیمی‌های تولیدکننده «ایکس‌تری» داشتند، مقرر شد تا از این پس ۳۰درصد عرضه داخلی «ایکس‌تری» از طریق تعاونی‌ها به مصرف‌کننده‌ها تحویل داده شود.

محتشمی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار «ایکس‌تری» در آرامش به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: مکاتبه‌های مکرر مصرف‌کنندگان برای دریافت مستقیم «ایکس‌تری» در زمان آشفتگی بازار این کالا انجام شده بود، اما بررسی تقاضای مطرح شده آنها زمان‌بر بود، از سوی دیگر درخصوص عرضه «ایکس‌تری» نگرانی تغییر خط تولید این کالا در پتروشیمی جم و عدم افزایش تولید در پتروشیمی امیرکبیر وجود داشت که در حال حاضر این موضوعات منتفی است. از این رو به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بازار ۴ تا ۵درصد از حجم ۳۰درصدی عرضه مستقیم این کالا خریدار داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر