عبور توریسم از باتلاق خشکسالی

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۳۴

«نه» قاطع باعث به وجود آمدن غرور و پایکوبی شد- درحالی که خبر تعجب‌آور پیروزی «نه»گویان به رفراندوم روز یک‌شنبه یونان درباره شرایط پیشنهاد نجات اروپایی می‌پیچید، یونانی‌ها خود را به میدان سینتاگما که تا به حال محل برگزاری تجمعات سیاسی تاریخی بسیاری بوده، رساندند. آنها مسرور از متروها، که از زمان بسته شدن بانک‌ها در هفته گذشته تاکنون مجانی بوده‌اند، بیرون آمدند و سوت زدند و در شیپور دمیدند و بر طبل‌ها کوبیدند. بعضی‌ها خودشان را در پرچم‌های یونان پیچیدند و بعضی‌ها هم آهنگ‌های اعتراضی سنتی یونان خواندند؛ آنها آرام، خوشحال و مفتخر از شجاعتی بودند که در فرستادن پیغامی قاطع به بقیه یونان نشان داده بودند؛ پیغامی که می‌گفت ریاضت بیشتر به بن‌بست می‌رسد.

روبیو به هیچ‌وجه در کوبا قهرمان نیست- در منطقه روستایی زیبا و محله‌های شلوغ شهری که خانواده سناتور مارکو روبیو در آن اقدام به بریدن نیشکر و تلاش برای ساختن زندگی بهتر برای فرزندان می‌کرد، نخستین فرد کوبایی‌- ‌امریکایی که شانسی حقیقی برای تبدیل شدن به رییس‌جمهور ایالات متحده دارد، نامحبوب‌ترین پسر جزیره است. هکتور مونتیل 66ساله که در خیابانی در شهر هاوانا نشسته بود که پدر روبیو در آن بزرگ شده، گفت: «اگر مارکو روبیو رییس‌جمهور شود ما کارمان تمام است. او به هر راه ممکن علیه کوباست. هیلاری کلینتون درمورد کوبا چیزهای بسیار بیشتری را درک می‌کند. روبیو و این جمهوری‌خواهان هنوز هم در سال1959 گیر کرده‌اند.»


وال استریت ژورنال

وارد شدن سرمایه بسیار ازسوی پکن برای نجات سهام- چین دارد آماده می‌شود تا مقدار زیادی سرمایه به بازار سهام خود تزریق کند تا بتواند بدترین دوران فروش سهام کشور در سالیان اخیر را پشت سر بگذارد. تحت این حرکت برنامه‌ریزی شده، بانک مرکزی چین به‌طور غیرمستقیم به سرمایه‌گذاران کمک خواهد کرد تا در بازاری که به سرعت قرض بالا آورده، سهام بخرند. بانک مرکزی به کمک بازاری خواهد آمد که طی یک سقوط سه هفته‌یی چیزی حدود 2.4تریلیون دلار ارزش خود را ازدست داد.

تحقیق اس‌ای‌سی درباره بازاریابی سهام تکنولوژیکی خصوصی- سازمان اس‌ای‌سی (کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا) تحقیقی گسترده را درباره سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی به وجود آورده که دارند سهام تکنولوژیکی داغ خصوصی را در میان رشد چشمگیر رد و بدل آنها، به فروش می‌رسانند. این نهاد همچنین در حال بررسی رشد فروش سهام کمپانی‌های خصوصی که متعلق به کارمندان آنهاست، نیز هست.


واشنگتن پست

امریکا خشکسالی جام جهانی‌اش را به پایان رساند- وقتی سوت پایان بازی یک‌شنبه فینال جام‌جهانی زنان به صدا درآمد، کارلی لوید روی خط کنار زمین روی زانوهایش افتاد و خوشحالی کرد. بازیکنان و مربیانی که روی نیمکت نشسته بودند مثل آب پشت سد به داخل زمین آمدند. اشک‌های شوق سرازیر شد. پرچم‌های هواداران امریکا بدون توقف به جنبش درآمدند. انتظار 16ساله به پایان رسیده بود: با یک پیروزی 5 بر 2 مقابل ژاپن، تیم ملی فوتبال زنان امریکا برای سومین‌بار به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرد. لوید هم یکی از زیباترین بازی‌های مردان و زنان در تاریخ این تورنمنت را به نمایش گذاشت و در 16دقیقه اول بازی سه گل به ثمر رساند و به این ترتیب تبدیل به نخستین امریکایی شد که از مراسم افتتاحیه این جام در سال 1991 تا به حال، سه گل در یک بازی زده است.


لس‌آنجلس تایمز

نیمه خالی‌، هنوز نیمه پر- در بولدر سیتی ایالت نوادا، وقتی بروس نلسون تنها یک کودک بود رودخانه مید بالاترین درجه آب خود را دراختیار داشت. سال1983 -برای این مرد 32ساله که خانواده‌اش سه نسل است در این منطقه به اداره اسلکه‌ها می‌پردازند، تاریخ باستانی است- رودخانه تا حدی آب داشت که از بالای سد هوور مانند آبشار نیاگارا عبور کرد. اما تمام اینها آن موقع بود. الان، غرب کشور گرفتار باتلاق خشکسالی ماندگاری شده که درجه آب این رودخانه را به پایین‌ترین سطح خود از زمان به‌وجود آمدنش در سال1930 تا به حال رسانده است. این کاهش، منابع آب کل جنوب غرب کشور را تهدید کرده و باعث شده مسوولان به فکر جیره‌بندی بیفتند. اما نلسون می‌گوید کسانی که آماده‌اند در مراسم ختم رودخانه مید شرکت کنند، کمی زود دارند عمل می‌کنند. توریسم منطقه رشد کرده و خشکسالی باعث شده رازهایی که مدت‌ها زیر آب مانده بودند بالا بیایند؛ رازهایی که ازجمله آنها می‌توان به یک شهر ارواح دفن شده زیر آب و یک بمب‌افکن بی-29 اشاره کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر