طرح تویوتا برای مرگبارترین جاده‌های جهان

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۲۴

تویوتا موتور پی برده است، مشتریان مایلند برای ایمنی در مرگبارترین جاده‌های جهان پول بیشتری پرداخت کنند. سال‌های زیادی است که خودروسازان به دلیل نگرانی از اینکه بالاتر رفتن هزینه‌ها به فروششان لطمه بزند، تمایلی به استاندارد کردن ایربگ در مدل‌هایی که در هند عرضه می‌شود، نداشته‌اند. با این وجود طبق آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ، هشت ماه پس از اینکه تویوتا نصب این دستگاه‌ها را در همه مدل‌های مورد عرضه در هند آغاز کرد شاهد افزایش 19درصدی فروش در این مدت در مقایسه با رشد پنج درصدی فروش کل صنعت خودرو بوده است.

راجا، نایب‌رییس و مدیر فروش و بازاریابی واحد هندی تویوتا در این باره گفت: رشد فروش بهتر از حد انتظار ما بود. حتی در شهرهای کوچک‌تر مردم نسبت به ضرورت امکانات ایمنی در خودرو واقف شده‌اند. هند با داشتن تنها یک درصد از وسایل نقلیه موتوری جهان 15درصد از کل تلفات ترافیک را به خود اختصاص داده است. با وجود چنین آمار تاسف باری، دولت هند هنوز ایربگ‌ها یا تست تصادف خودرو را اجباری نکرده است. براساس گزارش موسسه جی دی پاور‌اند آسوشیتس که میزان رضایت مشتری را بررسی می‌کند با رشد مالکیت خودرو، مشتریان متقاضی امکانات ایمنی بیشتری می‌شوند. سال گذشته بیش از 80درصد مشتریان در هند گفتند خواستار ترمزهای ضد قفل هستند و 76درصد مایل بودند خودرویشان مجهز به ایربگ باشد. دولت این کشور هم به تکاپو افتاده است. طبق توضیحات وزارت راه هند درباره لایحه جدید در ارتباط با ایمنی حمل و نقل، بهبود استانداردهای ایمنی در بزرگراه‌های این کشور تولید اقتصادی را چهار درصد افزایش خواهد داد. قانون پیشنهادی جریمه‌های سنگین‌تر را برای تخلفات ترافیکی، ایجاد سازمان واحدی برای مجوزدهی و تاسیس یک دیده‌بان ایمنی جاده مشابه سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه امریکا را الزامی می‌کند.

دولت هند در مارس اعلام کرد به محض آماده شدن تسهیلات تست تصادف، تست تصادف از مقابل و کنار اجباری خواهد شد.

بازار خودرو هند که ششمین بازار دنیاست با رشد سریع درآمد طبقه متوسط به بازار نوظهوری تبدیل شده که انتظار می‌رود میزان رشد فروش آن از دو درصد در سال 2014 به6 تا 8درصد در سال مالی جاری برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر