سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۱۹

ایسنا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن پیش‌بینی سهم ایران از بازار جهانی نفت در ماه‌های آینده گفت: با توجه به مزیت‌هایی که در بخش نفت و صنایع پتروشیمی داریم کشور‌های اروپایی از سرمایه‌گذاری در بازار ایران استقبال می‌کنند. احمد کیمیایی‌اسدی اظهار کرد: به نظر می‌رسد بعد از رفع تحریم‌ها بتوانیم با شیب ملایم و در بازه زمانی مشخص به سهم قبلی خودمان در بازار نفت دست پیدا کنیم.


آژانس خبری انرژی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای تهران خسرو ارتقایی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست گزارشی از بابت باروری ابرها منتشر شود، گفت: مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با انجام ۱۰۶سورتی عملیات پرواز در سال آبی ۹۴-۹۳ این گزارش را منتشر کرده است. وی افزود: از تاریخ ۱۶دی‌ماه ۱۳۹۳ لغایت ۲۰اردیبهشت امسال، ۱۰۶سورتی پرواز عملیاتی شامل تست و شناسایی صورت گرفته است.

مهر یک مقام مسوول در شرکت نفت از افزایش ۲۵میلیون مترمکعبی تولید گاز از پارس‌جنوبی با راه‌اندازی نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۹ این میدان مشترک گازی در سال جاری خبر داد. سیدهادی میرباقری درباره آخرین وضعیت بهره‌برداری از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس‌جنوبی گفت: در حال حاضر حفاری چاه‌های دریایی این پروژه مشترک گازی در خلیج‌فارس از پیشرفتی ۹۹درصدی برخوردار بوده و آخرین مراحل خود را پشت سر می‌گذارد.


دانا مهندسان انگلیسی روشی جدید برای تولید برق از جریان شدید آب در کانال‌های آبی ارائه کرده‌اند. کانال آبی بریستول همواره به دلیل جریان شدید آب مورد توجه محققان قرار داشته است. جریان سهمگین آب در این مسیر آبی انگیزه خوبی برای آنها بوده تا به دنبال ایده‌یی مناسب جهت استفاده از انرژی آبی هنگفت آن باشند.

ایسنا عدم تحقق 15هزار میلیارد تومان از منابع ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های آن از نتایج کاهش شدید قیمت جهانی نفت در بودجه 1393 است. با وجود تصویب بیش از 77هزار میلیارد تومان درآمد ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در بودجه سال گذشته عملکرد این بودجه حاکی از تحقق 62هزار میلیارد تومان از این منبع است.


باشگاه خبرنگاران جوان مصرف سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) کشور در هفته منتهی به ١٢تیرماه امسال، به بیش از ٨١٢میلیون لیتر رسید. به گزارش روابط‌عمومی وزارت نفت، بخش‌های مختلف مصرف‌کننده سوخت مایع از جمله نیروگاه‌های کشور در بازه زمانی ٦ تا ١٢تیرماه امسال، ٨١٢میلیون و ٣٠٠هزار لیتر نفت گاز و نفت کوره مصرف کردند. در این بازه زمانی، ٥٩٧میلیون و ٩٠٠هزار لیتر نفت گاز و ٢١٤میلیون و ٤٠٠هزار لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است.

شانا شرکت‌های پالایش گاز در 3ماه امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی، ٤٣میلیارد مترمکعب گاز را فرآورش کرده‌اند. معاون مهندسی شرکت ملی گاز ایران عبدالحسین ثمری اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده، 8میلیون مترمکعب (٤٨میلیون بشکه) میعانات گازی و ٧٣٩متریک تن ال‌پی‌جی نیز تولید شده است.


مهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه ۵۷۰هزار مشترک آب در تهران بیشتر از حد نرمال آب مصرف می‌کنند، گفت: در صورت نرسیدن مصوبه شورای اقتصاد، برای برخورد با پُرمصرف‌ها از شورای تامین مصوبه می‌گیریم. محمد پرورش گفت: سال گذشته که وضعیت تامین آب سخت‌تر بود، برای برخورد با مشترکان پُرمصرف از شورای تامین استان مصوبه‌یی گرفتیم و محدودیت‌های ۲۴ساعته برای مشترکان پُرمصرف ایجاد کردیم، اما برای ادامه آن به مصوبه بالادستی نیاز داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر