اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۰۰۴

نقدینگی ۷۸۲ هزار میلیارد تومان شد

تسنیم| تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی در اسفند ۹۳ نشان می‌دهد که در این بازه زمانی نقدینگی کشور به بیش از ۷۸۲هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. حاصل بررسی‌های بانک مرکزی در اسفند ماه سال قبل نشان می‌دهد که نقدینگی کشور با رشد 38/8درصدی نسبت به سال 92 به 782هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر همین اساس نقدینگی که در سال 92 مجموعا 639هزار و 550میلیارد تومان گزارش شده بود در اسفند ماه سال 93 به 782هزار و 384میلیارد تومان رسیده است. بانک مرکزی البته در توضیحاتی تاکید کرده که در سال 92 آمار 6 بانک ایران‌زمین، قرض‌الحسنه رسالت، خاورمیانه، بین‌المللی کیش، ایران و ونزوئلا و قوامین و چهار موسسه اعتباری صالحین، پیشگامان آتی، کوثر و عسکریه به آمارهای پولی و بانکی کشور اضافه شده است. ضمنا اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر از اسفند 92 به بعد از شمول بانک‌های تخصصی خارج و به طبقه بانک‌های غیردولتی اضافه شده است.


امشب آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات

فارس| معاون سازمان مالیاتی گفت: امشب آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات ارزش‌افزوده فصل بهار است. علیرضا طاری‌بخش با اشاره به اینکه تا ساعت 24 امشب مودیان مالیاتی ارزش‌افزوده می‌توانند اظهارنامه‌های خود را تسلیم کنند، اظهار کرد: این اظهارنامه مربوط به فصل بهار بوده و مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مالیات ارزش‌افزوده به نشانی www. evat. ir نسبت به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

معاون مالیات ارزش‌افزوده سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: هرگونه ارایه تسهیلات و مساعدت در بخشودگی جریمه منوط به تسلیم اظهارنامه و اجرای دقیق مقررات ازجمله پرداخت مالیات و عوارض خواهد بود. درحال حاضر بیش از 492هزار مودی مالیات ارزش‌افزوده در کشور وجود داشته و در سال جاری چند گروه شغلی برای ثبت‌نام مالیات ارزش‌افزوده فراخوان شده‌اند.


گسترش همکاری‌های ایران و یونسکو

مهر| معاون وزیر کار از اجرای پروژه سواد اطلاعاتی در ایران خبر داد و گفت: این پروژه می‌تواند ۵ هزار نفر را به یکدیگر متصل کند. در راستای توسعه تعاملات بین‌الملل، نشست معاون وزیر کار و دفتر منطقه‌یی یونسکو در ایران برگزار شد.

کورش پرند در این نشست از اجرای طرح پروژه سواد اطلاعاتی در سازمان فنی و حرفه‌یی کشور خبر داد و بیان کرد: در این طرح آموزش‌ها به صورت مجازی ارایه می‌شود. این یک طرح بسیار بزرگی است که می‌تواند در ارتقای سواد اطلاعاتی عموم مردم موثر باشد. پرند بیان کرد: اجرای طرح پروژه سواد اطلاعاتی می‌تواند بیش از ۵هزار نفر را به هم وصل کند. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور با بیان اینکه آموزش‌های این سازمان براساس دانش، نگرش و مهارت طراحی شده است، افزود: آموزش‌ها به صورت نظری، عملی و کارورزی ارایه می‌شود.

این مقام مسوول در وزارت کار با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌یی در حوزه بین‌الملل برنامه‌های جامع‌یی را تهیه کرده، بیان داشت: این سازمان در حوزه بین‌المللی سیاست جدیدی را با عنوان دیپلماسی مهارت مطرح کرده است. پرند ضمن معرفی الگوی آموزشی بازارمحور آموزش، تولید، بازاریابی و فروش بیان کرد: این الگوی آموزشی توسط کارآفرینان اجرا می‌شود. وی ضمن اعلام علاقه‌مندی و آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور به همکاری با طرح‌های بین‌المللی یونسکو بیان کرد: در این سازمان زمینه و تجربه همکاری با سازمان‌های بین‌المللی وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش ۱۲هزار افغانی از سال ۲۰۱۰ توسط سازمان فنی و حرفه‌یی خبر داد و افزود: مخاطبان این سازمان از کشور افغانستان دو نوع است، افراد مقیم افغانستان و افغانی‌های که در ایران پناهنده شده‌اند.


آغاز حذف مجوزهای کسب ‌و‌ کار غیرضرور برخی دستگاه‌ها

فارس| سرپرست دفتر بهبود فضای کسب‌ وکار وزارت اقتصاد از شروع فرآیند حذف مجوزهای کسب‌ و‌کار غیرضرور برخی دستگاه‌ها خبر داد. سیدحسین میرشجاعیان حسینی در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب وکار و پایش مجوزهای دستگاه‌ها اظهار کرد: در این مورد به نتایجی رسیدیم و پس از تصویب در هیات مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد اعلام خواهد شد و اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

این مقام مسوول تاکید کرد: تعدادی از دستگاه‌ها پذیرفته‌اند که برخی مجوزهای غیرضروری حذف شود و این کار در دست اقدام است. تیم‌هایی وجود دارد که مجوز دستگاه‌ها را بررسی کرده تا در صورت نیاز برخی مجوزهای غیرضروری حذف، ادغام یا اصلاح شوند.

میرشجاعیان حسینی با اشاره به بررسی گزارش محیط کسب وکار در جلسه هیات دولت با حضور رییس‌جمهور اظهار کرد: این گزارش محرمانه بوده و نه اینکه اطلاعات وحشتناکی در آن وجود داشته باشد اما نیاز نیست همه گزارش‌ها در اختیار همگان باشد. اکنون این گزارش نیاز بوده در اختیار افراد خاص قرار بگیرد و اینکه کدام دستگاه‌ها عملکرد بهتر یا بدتری در زمینه بهبود کسب وکار داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه همیشه سطحی از گزارش‌ها برای افکار عمومی ارایه می‌شود، تصریح کرد: این گزارش برای تصمیم‌گیری مدیران بوده تا دستورات لازم را برای بهبود کسب وکار در سطح دستگاه‌های خود بدهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر