کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۶

مرتضی براری، معاون اموردولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم که تا پایان سال علاوه بر افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های موجود را نیز توسعه دهیم. وی درجلسه افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخراسان جنوبی گفت: حجمی معادل 32میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که از این طریق 88 روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند و 130روستا نیز در برنامه داریم که تا پایان سال از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند. وی ادامه داد: پهنای باند استان 12گیگابایت است که درحال حاضر به 24 گیگابایت رسید.

تیمی از محققان گوگل، الگوریتم شناسایی و گروه‌بندی تصویری پیشرفته‌یی را ابداع کرده‌اند که قدرت تشخیص آن دو برابر بیشتر از برنامه‌های پیشین است. انسان‌ها قادر به تشخیص آسان اجسام مختلف هستند اما این امر برای رایانه‌ها تاکنون کاری دشوار بوده است. با این حال، الگوریتم جدید که GoogLeNet نام دارد در مکان‌یابی و تشخیص‌ اندازه‌های مختلف اشیا دریک تصویر بسیار دقیق عمل می‌کند و می‌تواند تمامی اجسام و مکان‌ آنها در یک عکس را شناسایی کند.

محققان دانشگاه آکسفورد، طرحی درباره فناوری تولید نانوپیکسل به ثبت رسانده‌اند که براساس آن می‌توان نانوپیکسل‌ها را برای تولید نمایشگرهای با قدرت تفکیک بالا مورد استفاده قرارداد. محققان این پروژه با همکاری شرکت آیسیس اینویشن (Isis Innovation) درصدد تجاری‌سازی این یافته هستند و دراین پروژه یک لایه از ماده تغییردهنده فاز به ضخامت 7 نانومتر را میان دو الکترود شفاف قرارداده و درنهایت موفق به ساخت پیکسل برای نمایشگرها شده است.

گوشی‌های اسمارات به بازارگوشی‌های هوشمند پیوست. این گوشی که به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید4.4 با نام کیت‌کت مجهز است و در سیستم پخش خود از آمپلی‌فایر یاماها استفاده می‌کند همچنین از صفحه تاچ گوریلا و ال‌سی دی‌های فول اچ دی شارپ برخوردار است. این گوشی‌ها با 18ماه گارانتی و 60 روز وارانتی تعویض گوشی عرضه می‌شود. به گفته مدیران این شرکت درحال حاضر حتی یک مورد گوشی بدون گارانتی یا دارای گارانتی متفرقه دربازار وجود ندارد.

رییس‌جمهور امریکا دو نفراز مدیران گوگل و توییتر را به کاخ سفید برد. باراک اوباما با هدف تقویت تیم تکنولوژی، مگان اسمیت از شرکت گوگل را به عنوان مدیر ارشد تیم تکنولوژی خود و الکساندر مک‌گیلیوری از شرکت توییتر را به عنوان معاون وی انتخاب کرد. اسمیت پیش از این معاون مدیرلابراتوار گوگل ایکس بود و روی پروژه‌هایی نظیر خودروهای بدون سرنشین و عینک گوگل کار کرده بود. وی همچنین مسوول خرید و راه‌اندازی نقشه گوگل بوده است.

توییتر درحال تست دکمه خرید (buy) است که به کاربران این سایت امکان می‌دهد هم خریدهای الکترونیک انجام دهند و هم به نهادهای خیریه کمک کنند. درآمدهای کلان ارایه چنین خدماتی موجب شد تا توییتر هم به جمع شرکت‌هایی بپیوندند که سرویس‌های تجارت الکترونیک را درکنار سرویس‌های اصلی خود ارایه می‌دهند. این خدمات فعلا به‌طور محدود و برای خرید اقلام ساده‌یی همچون تی‌شرت و بلیت مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر