راه‌اندازی سامانه پس از معاملات بورس، به‌زودی

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۵۷

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به زمان راه‌اندازی سامانه پس از معاملات بورس و ویژگی‌ آن گفت: این پروژه ملی به‌صورت آزمایشی برای ذی‌نفعان بازار سرمایه، اواخر مهر راه‌اندازی و از ابتدای سال‌۹۴ به‌طور کامل فعالیت خواهد کرد.

به گزارش فارس، حامد سلطانی‌نژاد درباره دلایل تاخیر در راه‌اندازی سامانه پس از معاملات سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در پروژه‌های ملی اعداد 3، 6 ماه و حتی یک‌سال، تاخیر محسوب نمی‌شود و تلاش داریم تا اواخر مهرماه این سامانه به‌صورت آزمایشی تحویل ذی‌نفعان بازار سرمایه شود.مدیرعامل سمات درخصوص مشخصات این سامانه گفت: این سامانه به‌روز است که با دیگر سامانه‌ها امکان گفت‌وگو دارد.

وی افزود: مشخصه بارز دیگر این سامانه این است که خرید دارایی توسط اشخاص تنها امکان فروش در همان کارگزاری خریدار فراهم خواهد بود، مگر آنکه با اجازه کارگزار خریدار دارایی‌ها تجمیع شود و از طریق یک کارگزاری فروخته شود.

سلطانی‌نژاد یکی دیگر از ویژگی‌های سامانه پس از معاملات را کاهش بیشتر استفاده از کاغذ بیان کرد و گفت: در سامانه جدید امکان تعریف سامانه‌های دیگر و گفت‌وگو میان آنها وجود دارد، به این ترتیب این سامانه جدید زیربنایی خواهد بود تا اقدامات فنی جدیدی صورت پذیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر