اقدامات سلبی مصرف آب کشاورزی را کاهش نمی‌دهد

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۸

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات سلبی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی جوابگو نخواهد بود گفت: باید راندمان مصرف آب اصلاح شود. عباس رجایی با تاکید بر اینکه جبران کاهش منابع آب در کشور با اقدامات سلبی درست نیست گفت: رفع کمبود آب در کشور در حال حاضر با روش‌های محدودیتی به‌جایی نخواهد رسید؛ بلکه باید راهکارهای جدی‌تری در پیش‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری از آب در شرایط کنونی بین 30 تا 35درصد است که به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست افزود: افزایش این میزان بهره‌وری نیازمند بهینه کردن مصرف منابع آبی موجود است، با چنین عملکردی می‌توان ادعا کرد که شرایط بحران آب را تحت کنترل قرار داده‌ایم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر تمام تلاش ما در مجلس بر این قرار گرفته است که آب در محل مصرف بخش کشاورزی به‌صورت حجمی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و علاوه بر آن باید شرایطی مهیا شود تا به‌سمتی گام‌برداریم که آب در محل مصرف با تاکید بر بهبود راندمان استفاده شود.

وی رسیدن به‌راندمان مطلوب در مصرف آب را مستلزم تامین منابع لازم برای اصلاح ساختارها عنوان کرد و افزود: در صورتی که شرایط فعلی و مصرف آب به‌شکل موجود در بخش کشاورزی ادامه یابد سال‌ها به‌طول می‌انجامد که وضعیت بهبود یابد. رجایی اضافه کرد: لازم است شرایطی ایجاد شود که اعتبارات لازم برای تحقق این هدف تامین و همچنین برنامه‌یی پنج ساله تدوین شود تا با سرعت بیشتری شرایط را بهبود بخشیم و راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر