ایران بیش از 200هزار تن گندم خرید

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۷

خبرگزاری رویترز به نقل از معامله‌گران اروپایی از خرید حدود 200هزار تن گندم توسط ایران خبر داد. یک معامله‌گر به‌رویترز اظهار کرد این غله که از منابع مختلف خریداری شده قرار است در فاصله نوامبر تا دسامبر تحویل داده شود.

بر اساس این گزارش، ایران در سال‌های اخیر پنج‌میلیون تن گندم وارد کرده است اما منابع آگاه نیاز کنونی کشور را حداکثر 6 میلیون تن برآورد می‌کنند. یک منبع بازرگانی خاورمیانه در این باره به رویترز گفت: ایران در چند هفته گذشته فعالیتی در بازار نداشته اما تقاضای بالایی برای واردات گندم وجود دارد زیرا برداشت محصول این کشور کمتر از حد مطلوب بوده است. همچنین یک معامله‌گر اروپایی اظهار کرده است حداکثر 250هزار تن گندم ممکن است خریداری شده باشد و این خرید توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام گرفته است.

تحریم‌های غربی علیه برنامه هسته‌یی شامل خرید غذا و کالاهای بشردوستانه نمی‌شود اما تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا و امریکا انجام مبادلات این کالاها را در دو سال گذشته دشوار کرده است و عمده خریدها توسط خریداران دولتی مانند شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام گرفته است. خریداران خصوصی ایران نیز با تسهیل تحریم‌ها که به‌دنبال توافق مقدماتی هسته‌یی صورت گرفته است، برای خرید غلاتی شامل ذرت و خوراک دام وارد بازار شده‌اند اما خریداران دولتی و واردکنندگان دیگر همچنان با مشکل پرداخت روبه‌رو هستند. با این‌همه معامله‌گران اروپایی اظهار می‌کنند اگرچه مشکلات پرداخت در مورد مبادلات با ایران همچنان وجود دارد اما قراردادهای خرید همچنان انجام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر