مدیریت واحد در گمرکات مرزی عراق نداریم

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۶

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یکی از چالش‌‌های اساسی پیش‌روی تجار ایرانی برای صادرات محصولات به‌عراق، نبود مدیریت واحد در گمرکات مرزی است.

به گزارش ایسنا، ولی‌الله افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت- در سومین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی در سال 1393، با اشاره به‌مصوبه پیشنهادی ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق درخصوص واگذاری مسوولیت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی‌ در گمرکات مرزی به استانداری‌‌ها، ضمن تاکید بر توجه به‌زیرساخت‌های توسعه روابط تجاری با کشور دوست و همسایه عراق، گفت: الزام همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط در گمرکات مرزی با استانداری‌ها و حضور نماینده تام‌الاختیار استانداری جهت هماهنگی بین دستگاه‌ها و تسهیل در روند صادرات و واردات ضروری است.

افخمی‌راد با اشاره به‌بیانات رییس‌جمهوری در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: دولت مصمم است آنچه لازم است تهیه کند تا شاهد رشد اقتصادی، گسترش صادرات غیرنفتی و افزایش ارزش افزوده در کشور باشیم.

وی گفت: در همین راستا عزم جدی در دولت برای برداشتن موانع صادراتی به‌عراق به‌وجود آمده و تلاش می‌شود با تسهیل شرایط، تجار و صادرکنندگان کشورمان از فرصت‌های ویژه به‌‌وجود آمده در امر صادرات به این کشور، بهره ببرند.

در ادامه این جلسه، مقرر شد باقی‌مانده موارد مورد بحث در جلسه هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر