امکان بخشودگی کل جریمه دیرکرد فراهم شد

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۹


مدیرعامل بانک سپه گفت: با اختیارت قانونی که به بانک داده شده این امکان وجود دارد تا با بررسی، مذاکره و تجدیدنظر در شرایط بدهکار، کل جریمه دیرکرد بخشیده شود.

سیدکامل تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه در گفت‌وگو با ایسکانیوز با تاکید بر قوانین بانکداری اسلامی و ربوی بودن اخذ جریمه دیرکرد اعلام کرد: در قانون بانکداری، جریمه دیرکرد از صفر تا 6درصد اخذ می‌شود و با اختیاراتی که مدیران بانکی و هیات‌مدیره در اختیار دارند، می‌توان کل مبلغ جریمه دیرکرد را از بدهی وام‌گیرنده حذف کرد. وی بااشاره به تعیین‌تکلیف میزان بخشودگی جریمه دیرکرد ادامه داد: باتوجه به شرایط مشتری، میزان پرداخت اقساط، اجرای تعهدات و... می‌توان درخصوص میزان بخشودگی جریمه دیرکرد اقدام کرد و آن را از کل میزان جریمه دیرکرد که از صفر تا 6درصد تاخیر روزشمار محسوب می‌شود، بخشید.

تقوی‌نژاد با تاکید بر ربوی بودن اخذ جریمه دیرکرد افزود: اینکه بازپرداخت تسهیلات یک نرخ مطلق و مصوب داشته باشد، قطعا با قوانین اسلامی مغایر است، از این رو با تاکید بر شرایط و نوع فعالیت اقتصادی وام‌گیرنده و... درصد سود تسهیلات و البته میزان جریمه دیرکرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از توافقات با وام‌گیرنده میزان جریمه دیرکرد تعیین می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر