گناه زیرمیزی بر گردن مجلس و قوه قضاییه

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۷۶

تعادل|

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر سابق بهداشت با متهم کردن دولت، مجلس و قوه قضاییه به پرداخت زیرمیزی، قرارداد‌های 10برابر تعرفه این نهاد‌ها با بخش خصوصی را عامل اصلی باقی ماندن مفهوم زیرمیزی در نظام سلامت دانست. این درحالی است که عضو دیگر کمیسیون بهداشت مجلس، از امضای طرحی جهت مقابله با زیرمیزی پزشکان خبر می‌دهد.

به گزارش تسنیم، مسعود پزشکیان درباره وجود زیرمیزی در زمان وزارت خودش در دولت اصلاحات گفت: ما به مجلس و قوه قضاییه می‌گفتیم که زیرمیزی به معنای پرداخت خارج از تعرفه است، ولی مجلس، قوه قضاییه و دولت با بخش خصوصی 10برابر تعرفه قراداد داشت. وقتی مجلس، دولت و قوه قضاییه خودشان زیرمیزی را به صورت رومیزی و 10برابر می‌دهد، من چطور می‌توانم جلوی آنها را بگیرم.

پزشکیان با صحه گذاشتن به این مساله که اعضای قوای سه‌گانه خودشان زیرمیزی پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: یعنی آدمی که خود باید نظارت و برخورد کند، خودش 10برابر دارد خلاف می‌کند، بنده این مسایل را در مجلس و به قوه قضاییه هم گفتم. بنابراین من به آنها گفتم شماها رومیزی ندهید بنده هم زیرمیزی را جمع می‌کنم.

این درحالی است که عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش مجلس برای برچیدن موضوع زیرمیزی پزشکان خبر داد.

به گزارش مهر، رسول خضری که موضوع برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر را دنبال می‌کند، با انتقاد از زیاده‌خواهی برخی پزشکان، بر ضرورت برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر تاکید دارد. وی گفت: ‌طرحی با عنوان برخورد با پزشکان زیرمیزی‌بگیر در مجلس به امضا رسیده که هدف آن جلوگیری از زیاده‌خواهی برخی پزشکان است. خضری با بیان این مطلب که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها با سازمان نظام پزشکی جلساتی را برگزار کرده است، معتقد است که وزارت بهداشت نیز باید سریع‌تر نسبت به برخورد با این تعداد از پزشکان اقدام کند چراکه با ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات، تعرفه‌ها نیز افزایش یافت اما بازهم شاهد بروز این پدیده درمیان برخی از پزشکان هستیم.

وی با یادآوری اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر آنکه بخش مهمی از استیصال مردم در نظام سلامت به خاطر طمع و منفعت‌طلبی برخی از پزشکان است، گفت: واقعیت آن است که این زیاده‌خواهی‌ها تبعات منفی درجامعه به ویژه حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر