قائممقام رنو گفت: افزایش حجم تولید محصولات فعلی، پیگیری و راهاندازی خط تولید B۹۰ و تولید داستر به ترتیب اولویتهای کاری رنو در ایران است. مهدی جمالی در نشست با هیات فرانسوی رنو با اشاره به زیانهای وارده پس از توقف خط مگان، به حداقل رسیدن تولید تندر۹۰ در پارسخودرو و نارضایتیهای به وجود آمده گفت: فرصتهای بسیار خوبی برای حل مشکلات گذشته وجود دارد و امیدوارم که هر دوطرف بتوانند از این فرصتها بهرهمند شوند.
به گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: خوشبختانه دیدگاههای هر دوطرف مشترک هستند و امیدوارم که فرصتهای از دست رفته جبران شود و فصلی نو در همکاریهای بین رنو و سایپا شکل گیرد؛ به گونهیی که شرکت پارس خودرو نماینده و شریک اختصاصی رنو در ایران شود. همچنین تییری بلوار قائممقام شرکت رنو نیز با اشاره به رابطه طولانی و گسترده شرکت رنو با گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه تحریمها باعث نشده که روابط بین 2گروه خودروسازی رو به سردی رود. البته بازار ایران برای شرکت رنو یک بازار استراتژیک است.
وی تصریح کرد: رنو تصمیم دارد، فعالیتهای خود را با سایپا بهبود بخشد و اولویت اول آن افزایش حجم تولید محصولات فعلی است. اولویت بعدی رنو پیگیری و راهاندازی خط تولید B۹۰ است و اولویت سوم با توجه به بازدیدهایی که از خطوط تولید پارس خودرو داشته انتخاب محصولات جدید از جمله داستر برای خطوط تولید این شرکت است.
تییری بلوار بر تعمیق بومیسازی در ایران تاکید کرد و گفت: قطعا واردات از کشور رومانی گذرا و مقطعی است. در عین حال امیدواریم شرکت پارسخودرو به کانون تولید محصولات رنو و نیسان تبدیل شود. وی اظهار داشت: پتانسیلهای به وجود آمده در بخش طراحی قابل قبول و مهندسان بسیار خوبی پرورش یافتهاند و این مسایل برای راهاندازی تولید خودروهای جدید بسیار مهم است. در این میان اگر محصولات جدید در خطوط تولید پارس خودرو تولید شوند، رشد متوازن کل زنجیره تامین خودرو الزامی است.