رمضان ماه شادی است؛ چرا از شادی می‌ترسیم؟

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۴۳

اسماعیل امینی، شاعر در سخنانی گفت: برخلاف آنچه عده‌یی گمان می‌کنند، ماه رمضان ماه شادمانی است. این ماه در تمام کشورهای اسلامی، بعد از افطار، تا سحر مراسم شعرخوانی و قرآن‌خوانی و دور هم جمع شدن و گفتن و خندیدن برپا می‌شود که در آنها هم عبادت صورت می‌گیرد و هم سرشار از شادی است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا ما از شادی می‌ترسیم؟ همین چند روز گذشته در جایی نوشته بود اگر خانم‌ها بروند به استادیوم و شادی کنند آن‌وقت چه می‌شود، دیگر چه چیزی از دین می‌ماند؟ می‌خواهم بگویم اتفاقا اهل دین افراد شادی هستند. من این را از پدرم که یک فرد روحانی بود به یاد دارم که می‌گفتند آنها که غمگینند اهل جهنم هستند و اهل بهشت و مومنین، افراد شادمانند و این را از چهره آنها می‌توان تشخیص داد.

این شاعر با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنیم که ما امت پیامبر خاتم(ص) هستیم، اظهار کرد: این را در روایات هم داریم که چهره مومن، بشاش است. هم پیامبر(ص) ما و هم حضرت علی(ع) افرادی خوش‌پوش و معطر بودند و لبخند به لب داشتند و بسیاری از افرادی که به اسلام ایمان آوردند به دلیل این بود که خوش‌خلقی ایشان و وجناتشان آنها را جذب حرف‌هایشان کرد.

این سخنان یک‌شنبه 31 خرداد مصادف با آخرین روز فصل بهار و در برنامه‌یی بیان شد که با حضور طنزگویان و طنزدوستان در سالن سوره مهر حوزه هنری برپا شد. فعالان حوزه طنز ازجمله ناصر فیض، مهدی فرج‌اللهی، اسماعیل امینی، فرامرز ریحان‌صفت، نادر ختایی، عباس احمدی، مصطفی مشایخی، صابر قدیمی و بسیاری از نویسندگان و شاعران جوان از حاضران «در حلقه رندان» بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر