شرکت‌های بیمه‌کننده با سود 100 میلیارد دلاری

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۴۱


مازیار معتمدی|

گاردین

ژست‌گیری سیاسی- نارندرا مودی، نخست‌وزیر کشور هندوستان، در یک نمایش عمومی بزرگ یوگا شرکت کرد تا به جمع تجلیل‌کنندگان روز بین‌المللی یوگا در دهلی‌نو بپیوندد.

واحد پلیس اروپایی، حساب‌های وب داعش را هدف قرار می‌دهد- یک واحد پلیس جدید که گستره آن سراسر قاره اروپاست، در اینترنت به جست‌وجوی رهبران آنلاین داعش در کمپین رسانه‌های اجتماعی آن می‌پردازد؛ کمپینی که برای استخدام مبارزان خارجی جدید و پیدا کردن «عروس‌های جهادی» کاربرد دارد. غول رسانه‌یی داعش از 50هزار حساب مختلف در توییتر، روزانه 100هزار توییت منتشر می‌کند و وظیفه این تیم پلیس تشکیل‌شده جدید، ردگیری افراد کلیدی این گروه است. این تیم کار خود را از دو هفته دیگر آغاز می‌کند و مسوولیت اداره آن را یوروپول، سازمان پلیس اروپا برعهده دارد.

واشنگتن پست

لاتین‌ها دارند توجه کاندیداها را جلب می‌کنند- لارا آگوییلرا دختری 19ساله اهل شهر مِسکیت است و هفت روز هفته در این شهر زیر نور سوزان صحرای نوادا کار می‌کند. او می‌گوید: اخیرا بسیار مشغول بوده و وقت فکرکردن به اینکه چه کسی رییس‌جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود، نداشته است. با این حال، تلاش‌های بی‌سابقه‌یی برای کسب توجه او و افراد مشابه او توسط کاندیداهای ریاست‌جمهوری انجام شده و حالا لاتین‌تبارهایی که در ایالت‌های حساسی مانند نوادا زندگی می‌کنند، راه حیاتی برد کاخ سفید در سال2016 محسوب می‌شوند.

مجازات ژنرال کلیدی امریکایی توسط ارتش- یکی از فرماندهان کلیدی ارتش ایالات متحده در جنگ این کشور علیه داعش، به خاطر دادن یکی از قراردادهای دفاعی کشور به شرکتی که توسط دونفر از هم‌کلاسی‌های سابقش در وست‌پوینت اداره می‌شود، توسط ارتش توبیخ شده و به این ترتیب تبدیل به جدیدترین افسر بالارتبه‌یی شده که به خاطر اشتباه‌های شخصی به دردسر می‌افتد. با استناد به مدارک به دست آمده توسط واشنگتن پست تحت لایحه آزادی اطلاعات، ژنرال ارشد دینا جی.‌اچ پیتارد که به عنوان یکی از فرماندهان ارتشی مسوولیت اداره برخی از عملیات‌های خاورمیانه و مدیریت تمرین نیروهای عراقی را بر عهده داشت، بعد از یک تحقیق سه ساله توسط محقق ارشد ارتش، در ماه فوریه به‌طور رسمی توبیخ شد. یک هیات بازبینی ارتش درحال حاضر پرونده او را مورد ارزیابی قرار خواهد داد تا تعیین کند او قبل از بازنشسته شدن می‌تواند درجه ژنرال دو ستاره‌ خود را حذف کند یا خیر.


نیویورک تایمز

وب‌سایت‌های چینی قانون‌های داروهای غیرقانونی را به سخره می‌گیرند- سفارش دادن داروهای غیرقانونی از کشور چین، به سادگی تایپ کردن روی کیبورد است. وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که در آنها، بیش از صدها کمپانی چینی قرص‌ها و داروهای غیرمجاز دیگر را می‌فروشند. یکی از فروشندگان یکی از این کمپانی‌ها پشت تلفن در پاسخ به کالاها چطور به خارج از کشور منتقل می‌شوند، گفت: «می‌توانم این کار را برایت قانونی یا غیرقانونی انجام دهم، فقط بگو چقدر می‌خواهی». درکشوری که هنر سانسورگری اینترنتی را به کمال رسانده، بازار داروهای آنلاین چین مثالی واضحی از چیزی است که مسوولان رسمی دولتی، آن را عدم اشتیاق به عمل این کشور می‌نامند، آن هم درحالی که تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی زنجیره جهانی داروهای آزمایشگاهی شده است.

پرچم موتلفه کنگره، آزمایش بعدی امیدوارهای جمهوری‌خواه- بعد از فاجعه کشتار9 آفریقایی-امریکایی در کلیسای شهر چارلزتون، حالا مشکل دیگری نیز به مسایلی که برای کاندیداهای جمهوری‌خواه مهم است اضافه شده: با پرچم نبرد موتلفه‌یی که بالای زمین‌های کنگره کارولینای جنوبی آویزان است چه کار کنیم. کاندیداهای جمهوری‌خواه که می‌خواهند نظر مردم را جلب کنند، فعلا با دقت پیش می‌روند چون از یک طرف این پرچم یکی از شناخته‌شده‌ترین سمبل‌ها برای رای‌دهندگان سفید محافظه‌کار و از طرف دیگر نمادی از میراث برای برخی دیگر است.


وال‌استریت ژورنال

معاملات می‌توانند انتخاب‌های سلامت مصرف‌کنندگان را کاهش دهند- بزرگ‌ترین بیمه‌کنندگان ایالات متحده دارند معاملات بزرگ ادغام با کمپانی‌های دیگر را پیش‌رو می‌گیرند و به این ترتیب ممکن است اصطکاکی به وجود بیاورند که رقابت را در بخش‌های خصوصی ازجمله «مِدی‌کِر» ضعیف می‌کند. هیات‌مدیره کمپانی سینیا روز یک‌شنبه پیشنهاد 47.5میلیارد دلاری کمپانی آنتم را رد کرد. آنتم طی روزهای اخیر پیشنهادی برای ادغام با هیومانا داده است. اگر این معاملات کامل شوند، پنج بیمه‌کننده برتر امروزی را تبدیل به سه ابرغول می‌کنند که هر کدام‌شان سود روی کاغذی بیش از 100میلیارد دلار دارند. درعین حال، بزرگ‌ترین کمپانی سودمند این تجارت یعنی یونایتد‌هلت نیز اخیرا سعی در خرید آیتنا داشته است. بعضی از این ترکیب‌های مختلف می‌توانند چالش‌هایی را برای رقابت سالم در سراسر کشور به وجود بیاورند. به‌طور مثال در بعضی مناطق، 75 مشتریان برنامه بهداشت و سلامت تحت‌نظر یک بیمه‌کننده خاص هستند و تغییر آن همه‌چیز را عوض می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر