اخبار

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۱۷

واگذاری هزار میلیارد اسناد خزانه توسط بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی ایران از واگذاری 10هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر عبدالناصر همتی بیان داشت: این بانک عاملیت واگذاری این اوراق را از طرف خزانه‌داری کل کشور به عنوان بخشی از بدهی دولت به پیمانکاران غیر دولتی بر عهده خواهد داشت.

وی با عنوان اینکه قیمت اسمی هر یک از این اوراق مبلغ یک میلیون ریال است و سررسید آن 23/12/94 است، ابراز داشت: بانک ملی ایران در مرحله اول واگذاری اسناد خزانه، 10هزار میلیارد ریال از این اوراق را از طریق 3شعبه مرکزی، میدان هفتم تیر و اسکان بانک ملی ایران واگذار خواهد کرد.

دکتر همتی تاکید کرد: این اوراق از طریق فرابورس قابل معامله است و جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد.


رشد ٢٢درصدی تعداد تراکنش‌های بانک صادرات

مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده روی دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات ایران در اردیبهشت ماه ٩٤، از رقم ٦٨میلیون و ٣١٠ گذر کرد که این میزان حاکی از رشد ٢٢درصدی تراکنش‌هاست.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در جهت ارایه خدمات مطلوب به هموطنان و افزایش دسترسی مشتریان به خدمات بانکی نسبت به نصب بیش از ٤هزار و ٧٠٠دستگاه خودپرداز ثابت و سیار اقدام کرده که بررسی عملکرد این دستگاه‌ها نشان می‌دهد در اردیبهشت ماه سال٩٤در مجموع تعداد ٦٨میلیون و ٣١٠هزار تراکنش روی این دستگاه‌ها انجام شده که این میزان حاکی از رشد ٢٢درصدی تراکنش‌ها نسبت به فروردین ماه سال جاری است.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون افزون بر خدمات پرداخت وجه، قابلیت دریافت مکانیزه قبوض، عملیات رمز، انتقال وجه، اعلام مانده حساب، ارایه صورت‌حساب، خدماتی همچون: خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری، پرداخت اقساط کارت اعتباری، کمک به موسسات خیریه و اعلام مفقودی کارت نیز از طریق این دستگاه‌ها قابل ارایه است.


بازار سکه و دلار در تب و تاب مذاکرات هسته‌ای

گروه بانک و بیمه نزدیک شدن به دهم تیرماه، ضرب الاجل مذاکرات هسته‌یی ایران باعث شده تا روزهای هیجانی در بازار طلا و سکه سپری شود، به‌طوری که حجم قراردادهای آتی سکه در حال افزایش است.

قیمت اونس جهانی پس از رشد 1.8درصدی طی هفته گذشته، موجب افزایش قیمت سکه نقدی و آتی در بازار داخلی شد؛ البته این در شرایطی است که از 4سررسید فعال این بازار، سکه تحویل دی‌ماه برخلاف سایر سررسیدها با افت نرخ مواجه شد.

صرافان بازار ارز روز دوشنبه نرخ هر دلار امریکا را با 13تومان افت نسبت به یک‌شنبه گذشته3هزار و 261تومان تعیین کردند، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 12هزار تومان کاهش 905هزار تومان قیمت خورد.

هر یورو در بازار آزاد با 5 تومان کاهش قیمت نسبت به روز یک‌شنبه گذشته 3هزار و 705تومان و هر پوند نیز با 21تومان کاهش 5هزار و202تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با 12هزار تومان و 9هزار تومان افت هر یک 905هزار تومان تعیین قیمت شد.

هر نیم سکه با2هزار تومان افت نسبت به یک‌شنبه گذشته 456هزار تومان و هر ربع سکه نیز با یک هزار تومان کاهش 251هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی همانند روز یک‌شنبه گذشته 169 هزار تومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای 18 عیاربا هزار تومان کاهش قیمت 92هزار و200تومان قیمت خورد.

هر اونس طلا نیز با 5 دلار افت 1201 دلار قیمت‌گذاری شد.

همچنین نرخ بانکی 21 ارز نسبت به روز یک‌شنبه افزایش و قیمت 11واحد پولی کاهش یافت البته نرخ 7 ارز نیز ثابت ماند و نرخ دلار امریکا با یک ریال افت 29.159ریال، پوند انگلیس با 53ریال رشد 46.341ریال و یورو با 72ریال افزایش 33.189ریال تعیین شد.


گشایش نماد معاملاتی بانک آینده در فرابورس

نماد معاملاتی بانک آینده از، دوشنبه مورخ 01/04/1394 برای انجام معامله در بازار فرابورس ایران گشایش یافت.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک آینده، ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی بانک آینده (و آیند1) با میزان سرمایه معادل 8.000(هشت‌هزار) میلیارد ریال، از روز دوشنبه اول تیرماه سال1394، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و بدون محدودیت حجمی در سفارش (بلوک) درسامانه معاملات توافقی امکان‌‌پذیر است.

شایان ذکر است، بانک آینده با نماد «و آیند 1» و با سرمایه هشت هزارمیلیارد ریال، در تاریخ 11 آبان‌ماه 1392 در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری به‌ عنوان «یکصد‌وپنجاه‌وسومین نماد معاملاتی» در فهرست نرخ‌‌های بازار پایه فرابورس ایران درج‌ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر