200میلیارد دلار طرح آماده اجرا در دولت

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۰۵

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به نقش دولت‌ها در رسیدن به توسعه پایدار جوامع گفت: «آن چه نقش دولت‌ها را تعیین‌کننده می‌کند، تدوین سیاست‌های عالمانه است و در سایه تدوین این سیاست‌هاست که همه احساس ایجاد فضا برای کسب‌وکارشان پیدا می‌کنند.» اسحاق جهانگیری روز گذشته در آیین آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک-چرمشهر افزود: احداث آزادراه‌های مورد نیاز کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قابل انجام است.

عضو کابینه یازدهم ادامه داد: این میزان مصرف انرژی در ایران با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست. اندکی تغییر قیمت هم داده شده و اگر نیاز باشد در آینده باز هم تغییر قیمت در حامل‌های انرژی داده خواهد شد، اما اکنون فقط قیمت انرژی، تعیین‌کننده صرفه‌جویی در انرژی نیست بلکه وسیله نقلیه و راه‌ها نیز تعیین‌کننده هستند.

جهانگیری با یادآوری این نکته که بیش از 60درصد انرژی کشور در بخش حمل‌ونقل و مسکن مصرف می‌شود، اظهار داشت: می‌توان با صرفه‌جویی در این دو حوزه میلیاردها دلار هزینه را کاهش داد.

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه هر ایرانی علاقه‌مند به پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم در این راستا تلاش دارد، گفت: ایران دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک است و کشورهای بسیاری به موقعیت استثنایی ایران برای ارتباطات و حمل‌ونقل کالا توجه دارند.

معاون اول رییس‌جمهوری ادامه داد: ما برنامه‌های خوبی در دو سال فعالیت دولت یازدهم در بخش‌های مختلف تدوین کرده‌ایم و باید بگویم که بیش از 200میلیارد دلار طرح مشخص و آماده، تدوین شده است که در صورت تامین مالی اجرا می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر