حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۸۶

جدیدترین وضعیت تولید در سواری‌سازان داخلی

ایسنا| تولید انواع سواری در بیشتر شرکت‌های خودروساز داخلی با رشد همراه بوده است. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع سواری در اردیبهشت امسال با رشد 16.8درصدی همراه بوده است.

در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران‌خودرو با رشد 23.5درصدی از 42هزارو884 دستگاه در اردیبهشت 1393 به 52هزارو958 دستگاه افزایش یافت. تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز با افزایش 1.6درصدی از 33هزارو62 دستگاه به 33هزارو592 دستگاه رسید. در این مدت تولید انواع سواری در پارس خودرو با کاهش 6.4درصدی از 10هزارو807 دستگاه به 10هزارو112 دستگاه کاهش یافته است.

اردیبهشت امسال تولید انواع سواری در گروه بهمن با افزایش 327درصدی از 120دستگاه در اردیبهشت 1393 به 513دستگاه افزایش یافته است. در این مدت تولید انواع سواری در کرمان موتور با رشد 187.2درصدی از 1777دستگاه به 5104دستگاه افزایش یافته است.


بازار خودرو ایران در انحصار چین است

تسنیم| مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان با بیان اینکه هم‌اکنون بازار خودرو کشور در انحصار محصولات چینی است، گفت: از مسوولان درخواست می‌کنیم برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان بازار خودرو را به ‌سمت رقابتی شدن هدایت کنند.

مسیح انصاری با گلایه از اینکه مصرف‌کنندگان کشور محکوم به خرید کالاهای چینی هستند، اظهار داشت: بازار خودرو پر از کالاهای چینی شده حتی شرکت‌های خودروساز هم از قطعات چینی استفاده می‌کنند و در این شرایط بازار در انحصار چین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکثر خودروهای 20 تا 80میلیونی بازار به ‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم چینی هستند، افزود: اگر بحث تحریم است چرا فقط خودروهای چینی یا خودروهای مدل بالا وارد کشور می‌شوند اما امکان ایجاد تنوع درسطح بازار نیست!

مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان با تاکید بر اینکه در این شرایط حقوق مصرف‌کنندگان تضییع می‌شود، گفت: در بازار خودرو دلالان و واردکنندگان زیادی به ‌فکر کسب سود‌های خود بوده و با انحصاری کردن بازار فقط امکان حضور محدود برخی شرکت‌های خودروسازی را فراهم می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر