اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۸۰

کارخانه سیمان ری به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه راه‌اندازی مجدد کارخانه سیمان ری تقریبا امکان‌پذیر نیست، خواستار تبدیل مکان این کارخانه به یک مرکز فرهنگی شد. پیروز حناچی با بیان آنکه آینده کارخانه سیمان ری به تامین نیازهای مردم جنوب‌شرق تهران گره خورده است، گفت: برای تصمیم‌گیری درباره این واحد تولیدی باید تمام شاخص‌های تاثیرگذار در زندگی مردم این منطقه مورد توجه قرار گیرد. معاون معماری و شهرسازی وزیر راه‌وشهرسازی افزود: در حال حاضر وضعیت هوای کشور و به‌ویژه تهران در آستانه خطر قرار دارد و استاندارد‌های زیست‌محیطی را رد کرده است، هرچند تخریب این کارخانه با توجه به نقش دیرین این واحد در اقتصاد کشور و ابعاد فرهنگی آن چندان به صلاح نیست. حناچی افزود: با توجه به مشکلات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت این واحد صنعتی وضعیت آن در حال حاضر مشخص نیست و این کارخانه در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برد، سیمان ری به مثابه بخشی از تاریخ فرهنگ استان تهران است و در طول نیم قرن گذشته این کارخانه، اشتغالزایی و معیشت ناشی از فعالیت در آن، فرهنگ عمیقی ایجاد کرده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. حناچی افزود: تجربه ثابت کرده مکان‌هایی که به این شکل تغییر کاربری می‌دهند و به یک مرکز فرهنگی تبدیل می‌شوند یا به عبارت دیگر اقتصاد آنها به فرهنگ گره می‌خورد ارزش افزوده بیشتری برای اقتصاد و فرهنگ خواهند داشت.


کمک لیزینگ به تامین مسکن دهک‌های ۷ و ۸

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اشاره به اینکه سقف وام‌دهی در بخش مسکن ۸۰میلیون تومان است که نباید به این میزان بسنده کرد، گفت: روش لیزینگ می‌تواند مسکن دهک‌های7 و 8 جامعه را تامین می‌کند. ابوالقاسم رحیمی‌انارکی افزود: حضور شرکت‌های لیزینگ در بخش‌های مختلف اقتصاد پذیرفته شده است. عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با بیان اینکه لیزینگ مسکن می‌تواند تامین مسکن بخشی از جامعه را به عهده بگیرد، افزود: لیزینگ مسکن برای دهکی از جامعه مناسب است که توان بازپرداخت بیشتری نسبت به وام‌های مرسوم مسکن دارند. وی با تاکید بر اینکه باید برای هر یک از اقشار جامعه محصول خاصی در بخش مسکن داشته باشیم، ادامه داد: نمی‌توانیم برای تمام‌ دهک‌های جامعه یک محصول خاص در نظر‌ گیریم و برای هریک از اقشار جامعه باید محصولی متناسب با شرایط اقتصادی آن قشر تعریف کنیم. رحیمی‌انارکی اظهار کرد: لیزینگ مسکن می‌تواند طبقه متوسط به بالای جامعه ایرانی را پوشش دهد و این توانایی را دارد که به تامین مسکن بخشی از دهک‌های 7 و 8 کمک کند.


آغاز به‌کار کارگروه دریافت مطالبات شهرداری از دولت

سخنگوی شورای شهر تهران از آغاز به‌کار کارگروه دریافت مطالبات از دولت خبر داد و گفت: شهردار و رییس شورای شهر نمایندگان خود را در این کارگروه مشخص کرده و در حال پیگیری برای نحوه پرداخت این مطالبات هستند. رضا تقی‌پور افزود: البته دولت اعلام کرده که شهرداری هم بدهی‌هایی به ما دارد که بدهی‌های شهرداری بیشتر به بانک‌هاست که بانک‌ها، دولت محسوب نمی‌شوند، این بدهی‌ها بیشتر در حوزه بازپرداخت وام‌هایی است که از سوی شهرداری گرفته است اما هنوز رقم نهایی بدهی‌های دولت به شهرداری تعیین نشده و معاون اول رییس‌جمهور وعده داده در صورت مشخص شدن رقم نهایی این میزان بدهی یا در بودجه پیش‌بینی شود یا در قالب تهاتر پرداخت شود. به گزارش مهر وی درباره رقم بدهی دولت به شهرداری تهران گفت: اگر بر اساس تکالیفی که قانون مشخص کرده و در آن ذکر کرده دولت می‌تواند و اگر بخواهد این کمک‌ها را بکند، ۱۲هزار میلیارد، اما تکالیف قانونی که باید انجام دهد تا سال گذشته ۶۳۰۰میلیارد تومان بوده است که باید به تایید این کارگروه برسد.


تشکیل ۵ کمیته پیگیری برای پیشبرد مهر پردیس

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس از راه‌اندازی 5کمیته در این شرکت برای تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر شهر پردیس خبر داد. حسین رجب‌صلاحی گفت: کمیته‌های افتتاح، سرمایه‌گذاری، فنی، مسکن‌مهر و تهیه برنامه عملیاتی شرکت عمران شهر جدید پردیس به تازگی در شرکت عمران تشکیل شد. به گزارش «تعادل» وی با بیان اینکه تمرکز شرکت عمران روی فعال‌ کردن کمیته افتتاح است، ادامه داد: شرکت عمران پردیس تمام توان خود را به کار گرفته تا تعدادی از پروژه‌های مسکن‌مهر با خدمات روبنایی و زیربنایی در هفته دولت تحویل شود بنابراین نخستین جلسه کمیته افتتاح با همین محور برگزار شد. سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس از برگزاری جلسات مستمر با سازمان‌های مرتبط خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر