تاکید بر تداوم هم‌اندیشی بین اتاق و معاونت تعاون

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۷۴


جلسه هم‌اندیشی بین هیات‌رییسه اتاق تعاون، معاون وزیر تعاون و جمعی از مدیرکل‌های این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور البرز محمدی (مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون)، علیرضا ناطقی (مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی)، پیمان باباخانلو (سرپرست دفتر تعاون)، حمدالله رستمی مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهمن عبداللهی (رییس اتاق تعاون ایران)، ماشاءالله عظیمی (دبیرکل اتاق)، دکتر کریمی (عضو هیات‌رییسه اتاق) و تعدادی از معاونت‌های اتاق تعاون برگزار شد، حمید کلانتری معاون وزیر تعاون بر تعاملات شبکه‌یی و هماهنگی بین تعاونی خرید و تولید تاکید کرد.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های بین‌بخشی، تامین مشوق‌ها و توسعه بازار در بخش تعاون، بر امر نظارت در تعاونی‌ها و کیفیت انجام کار و فعالیت‌ها و تشکیل به‌موقع مجامع تاکید کرده و گفت: باید سعی‌مان بر این باشد که همواره اتاق تعاون و وزارتخانه از کار یکدیگر با خبر باشند و با برگزاری جلسات، به تصمیم‌سازی و ارایه پیشنهادها بپردازیم.

در ادامه این جلسه البرز محمدی مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی با بیان اینکه باید اتاق‌ها با توجه به توانمندی‌هایشان رتبه‌بندی شوند، پیشنهادهایی ارایه کرد.

در برگزاری نمایشگاه‌ها به بخش تعاون توجه و ظرفیت‌سنجی اتاق‌ها با نگاه آسیب‌شناسی بررسی شود.

در ادامه این نشست نیز، علیرضا ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی با بیان اینکه هدف در بخش تعاون یکی است و آن توسعه تعاون است، گفت: باید نگاه جدیدی ایجاد شود تا تعاونی‌ها از امکانات خود درست استفاده کنند.

باید به بخش تعاون مشاور حقوقی و اقتصادی اختصاص بدهیم و امکان ورود آنها را به عرصه بیمه و بانکداری فراهم کنیم، چراکه این دستور مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام است.

حمداله رستمی مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: باشگاه تعاونگران جوان در حال ایجاد است و امیدواریم بتوانیم با همکاری روابط عمومی اتاق در این مسیر گام‌های جدی ‌برداریم.

وی با اشاره به موضوع واگذاری آموزش‌ها به اتاق تعاون، اعلام کرد: در سال گذشته 6همایش برگزار کرده‌ایم.

پیمان باباخانلو سرپرست اداره ‌کل توسعه تعاون این وزارتخانه نیز با بیان اینکه باید به تعاملات بین‌شبکه‌یی تعاونی‌ها توجه شود، گفت: سطح تعاملات و تماس‌ها در بخش تعاون بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی منابع انسانی نیازمند اتاقی توانمند است، تاکید کرد: اتاق باید از دیدگاه‌های کارشناسان در بخش تعاون استفاده کند. حضور اتاق در جلسات و محافل تخصصی باید تقویت شود.

در ادامه این نشست نیز بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران با تاکید بر تشکیل دبیرخانه و پیگیری مصوبات، گفت: با تشکیل دبیرخانه روند اجرای فعالیت‌ها بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: برای تدوین این برنامه در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرکت کرده‌ایم.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد: در این زمینه با هماهنگی‌ها کارها جلو رود و دو طرف از نقطه‌نظرات یکدیگر اطلاع پیدا کنند.

رییس اتاق تعاون ایران درخصوص رتبه‌بندی اتاق‌ها نیز گفت: شاخص‌هایی را به اتاق‌ها اعلام کردیم و فرآیند آن به طور دوره‌یی بررسی می‌شود.

وی بر فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها تاکید کرد و گفت: این کار از هفته گذشته آغاز شده که سعی می‌کنیم کیفیت و کمیت کمیسیون‌ها بسیبار ارتقا پیدا کنند.

عبداللهی درخصوص موضوع داوری نیز بیان داشت: قوانین بالادستی داوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و در این زمینه جمعی از حقوق‌دانان مشغول تدوین آیین‌نامه‌ها و رویه‌ها هستند که تا پایان ماه رمضان فرآیند اجرایی آن آغاز

می‌شود.

ماشاءالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران نیز بر هماهنگی و همکاری بین اتاق تعاون و وزارتخانه در برنامه ششم تاکید کرد.

تیموری معاونت امور استان‌های وزارت تعاون نیز تاکید کرد: باید درخصوص هر اقدامی که در حوزه تعاون صورت بگیرد، دو طرف از یکدیگر با خبر باشند و جلسات کارشناسی مشترک نیز برگزار شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر