حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۷۳

تخصیص ۵۰۰میلیارد تومان به تعاونی‌ها

یک مقام مسوول در وزارت کار با تاکید بر ترویج مشاغل خُرد و کوچک از طریق تعاونی‌ها گفت: مقدمات تخصیص ۵۰۰میلیارد تومان منابع به بخش تعاون فراهم شده است.

به گزارش مهر، البرز محمدی گفت: توسعه تعاونی‌های تولید در مناطق روستایی جزو اولویت‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری است. مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: اتکای تعاونی‌های تولیدی کشور به کمک‌ها و اعتبارات محدود دولتی باید کاهش یابد و بیش از پیش به دنبال استقلال مالی باشند.

این مقام مسوول در وزارت کار بیان داشت: مشاغل خُرد و کوچک حوزه تعاون با برپایی نمایشگاه و اطلاع‌رسانی گسترده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه در حال ترویج در نقاط مختلف کشور است. محمدی با اشاره به اینکه تعاونی‌های تولیدی موفق و برتر کشور شناسایی و معرفی خواهند شد، افزود: مقدمات لازم برای تزریق ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاون کشور از سوی دولت انجام شده و قرار است این امر مهم به زودی تحقق یابد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۰۲هزار شرکت تعاونی فعال با حدود ۱۰میلیون عضو در کشور وجود دارد که در زمینه‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی فعالیت می‌کنند. محمدی افزود: مشکلات تعاونی‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و دغدغه‌های تعاونگران این استان با جدیت در وزارت تعاون، کار و رفاه پیگیری و راهکارهای لازم برای رفع آنها ارایه می‌شود.

خرید تضمینی 2600تن پیاز و گوجه از کشاورزان خوزستانی

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از خرید تضمینی 2000تن محصول پیاز و 600تن گوجه‌فرنگی برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان استان خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، هرمز خواجوی اظهار کرد: هر کیلوگرم پیاز با قیمت 240تومان و هر کیلوگرم گوجه با قیمت 270تومان از کشاورزان خریداری شده است. برای خرید این محصولات مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوشتر و گتوند فعال

هستند.خواجوی تصریح کرد: گوجه‌فرنگی خریداری‌شده به کارخانجات تولید رب گوجه اصفهان فرستاده می‌شود و محصول پیاز نیز در سردخانه‌های استان یا خارج از استان نگهداری خواهد شد. سقفی برای خرید این محصولات نداریم و فعلا تا موعد تعیین شده تا (31 خردادماه) عملیات خرید تضمینی ادامه دارد.


ابلاغ همکاری صندوق ضمانت به تمام کارگزاری‌ها

در راستای اجرایی کردن تفاهمنامه ‌بین ‌صندوق‌ ضمانت ‌سرمایه‌گذاری ‌تعاون و بورس کالای ایران درخصوص تسهیل امکان حضور شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در بورس، مدیر توسعه بازاریابی فیزیکی بورس کالای ایران طی بخشنامه شماره 357/30 شرایط و مزایای استفاده از ضمانتنامه صندوق را به همه کارگزاری‌ها ابلاغ کرد. در بخشنامه مذکور به کمتر بودن کارمزد صندوق نسبت به بانک‌ها، تسهیل در پذیرش انواع تضمینات جهت صدور ضمانتنامه اشاره شده است. شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی جهت دریافت خدمات می‌توانند به کارگزاری‌های بورس یا نمایندگی‌های صندوق ضمانت مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر