نصب «چراغ‌های راهنمای تغذیه»

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۴۴

تعادل

مدیرکل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، به تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح «چراغ راهنمای تغذیه» پرداخت و گفت: این طرح شامل محصولات غذایی است که به‌صورت صنعتی تولید می‌شوند.

به گزارش ایفدونا، دکتر هدایت حسینی بااشاره به محصولات خوراکی و غذایی مثل چیپس، پفک و... به‌عنوان نمونه‌هایی از تولیدات غذایی صنعتی، گفت: این محصولات باید از سازمان غذا و دارو مجوز داشته باشند.

وی توضیح داد: براساس آنچه روی محصولات غذایی بسته‌بندی شده درج می‌شود، یک پکیج است که آرم سازمان غذا و دارو روی آن نصب می‌شود و درخصوص مقدار انرژی، قند، چربی، نمک و میزان اسید چرب ترانس، اعداد و ارقامی وجود دارد که نشان می‌دهد آن محصول خوراکی و غذایی تا چه اندازه از افزودنی‌های سالم در تهیه آن استفاده شده است.

حسینی با عنوان این مطلب که این برچسب روی محصولات غذایی بسته‌بندی شده و کارخانه‌یی نصب می‌شود، گفت: هدف این چراغ راهنمای تغذیه، نشان دادن میزان نمک و چربی و قند استفاده شده در محصولات غذایی و خوراکی بسته‌بندی و صنعتی است.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازما ن غذا و دارو، در ارتباط با اینکه احتمال دارد که نوع تقلبی و جعلی برچسب چراغ راهنمای تغذیه نیز مورد سوءاستفاده قرار گیرد، تاکید کرد: بعید می‌دانم،‌ چون قرار نیست این برچسب، کالای اصلی از تقلبی و قاچاق را تفکیک کند.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی بابت نوع تقلبی این برچسب ندارم، گفت: البته باید وارد مرحله اجرا شد تا ببینیم چه خواهد شد. زیرا، برای نخستین‌بار است که این طرح و ایده در کشور اجرا می‌شود. با اجرای طرح برچسب «چراغ راهنمای» تغذیه حدود ۶فاکتور شامل چربی، اسید چرب ترانس، نمک، قند و کالری به شکل چراغ راهنمای سه رنگ (سبز، قرمز و زرد) روی محصولات غذایی بسته‌بندی شده و صنعتی درج می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر