حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۳۸

شورای رقابت مرجع تعیین دستورالعمل قیمت خودرو

تسنیم یک عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت با بیان اینکه آقای لاریجانی رییس مجلس هم بازار خودرو را انحصاری می‌داند، گفت: درخواست شورای رقابت در تعیین مرجع قیمت‌گذاری خودرو در کارگروه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. نادر قاضی‌پور در مورد وضعیت استعلام شورای رقابت از مجلس در خصوص مرجع رسیدگی به رویه‌های ضدرقابتی و انحصاری، اظهار داشت: هم‌اکنون درخواست شورا در کارگروه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. وی با بیان اینکه آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بازار خودرو را انحصاری می‌داند، افزود: لاریجانی معتقد است "قوانین شورای رقابت محکم بوده و با توجه به اینکه بازار خودرو انحصاری است این مرجع باید دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو را تعیین کند ".


توقف تولید در 3 اتوبوس‌سازی

ایسنا تولید انواع اتوبوس در سه شرکت داخلی در اردیبهشت ماه امسال به صفر رسید. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع اتوبوس در کشور در اردیبهشت امسال با افزایش 32.3 درصدی از 65 دستگاه در اردیبهشت 1393 به 86 دستگاه افزایش یافته است. در این مدت تولید انواع اتوبوس در پیشرو دیزل آسیا با کاهش 100درصدی از پنج‌دستگاه در اردیبهشت 1393 به صفر کاهش یافت. تولید انواع اتوبوس در شهاب خودرو نیز با افت 100 درصدی از هشت دستگاه در اردیبهشت 1393 به صفر رسید. اردیبهشت امسال تولید انواع اتوبوس در یاوران خودرو شرق نیز با کاهش 100درصدی از دو دستگاه به صفر کاهش یافت.


تبدیل شدن خراسان‌شمالی به کریدور غرب به شرق دنیا

ایسنا وزیر راه‌وشهرسازی گفت: خراسان شمالی می‌تواند کشورهای اروپایی را به آسیای میانه و شرق آسیا متصل کند. منطقه خراسان‌شمالی، عباس آخوندی درجلسه شورای اداری شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: خراسان شمالی می‌تواند همچون گذشته با توسعه راه‌های ارتباطی خود و ایجاد راه‌های مدرن دوباره به کریدور غرب به شرق دنیا تبدیل شود و کشورهای اروپایی را به کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا متصل کند. وی افزود: خراسان شمالی هم‌اکنون متصل‌کننده غرب به شرق کشور است و اگر راه‌های ارتباطی از این استان به ترکمنستان و آسیای میانه ایجاد شود آن گاه کشورهای آسیای شرقی همچون چین می‌توانند کالاهای خود را از خراسان‌‌شمالی به غرب کشور، سپس به ترکیه و از آنجا به اروپا منتقل کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر