اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۳۲

شهرداری از تامین‌اجتماعی طلبکار شد

شهردار تهران بااشاره به بدهی شهرداری تهران به تامین‌اجتماعی گفت: براساس توافق صورت گرفته بخشی از این بدهی به‌صورت تهاتر پرداخت خواهد شد. به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح ۱۳۱پروژه فرهنگی و اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و شهری شهرداری منطقه۱۸ در پاسخ به سوالی مبنی بر بدهی ۵۰۰میلیاردی شهرداری تهران به تامین‌اجتماعی، گفت: در بحث مربوط به بیمه بخشی را باید به تامین‌اجتماعی پرداخت کنیم و در جایی هم تاخیر داریم، اما سقف بدهی ما به تامین‌اجتماعی این رقم نیست و ممکن است در عدد اختلاف‌نظر وجود داشته باشد. البته این موضوعی نیست که حل نشود، به‌نحوی که در جلسات که حوزه مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تامین‌اجتماعی داشته عدد و رقم روشن و مشخص می‌شود. قالیباف ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته بخشی از این بدهی به‌صورت تهاتر پرداخت خواهد شد چراکه ما طلب‌هایی را از تامین‌اجتماعی داریم و آنها نیز طلب‌هایی از ما دارند.


خسارت هتل 57 طبقه به منازل مجاور

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بااشاره به ساخت هتلی در خیابان فرشته گفت: گودبرداری این هتل (معروف به هتل فرشته) موجب خسارت به منازل اطراف شده است. محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد ساخت هتلی 57طبقه در خیابان فرشته افزود: مسوولان هتل برای ساخت این ساختمان بلندمرتبه از کمیسیون ماده5 مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند و مجوزهای ماده5 نیز قانونی است. وی بااشاره به ساخت این هتل 57طبقه در خیابان هشت متری افزود: متاسفانه در پی گودبرداری ترک‌هایی در دیوار املاک مجاور ایجاد شده و حتی در برخی موارد امکان سکونت در برخی منازل وجود ندارد و خطرساز است. تندگویان با بیان اینکه مالکان مجاور این هتل از مالک شکایت کردند، گفت: مالک هتل باید نسبت به تامین امنیت همسایگان اقدام کند چراکه مشکلات ایجاد شده حین گودبرداری نشان از آن دارد که گودبرداری غیراصولی انجام شده است.


سود تولید مسکن حدود 50 درصد است

یک کارشناس مسکن عنوان کرد: برای جهت دادن وضعیت مسکن از حالت کالایی و سرمایه‌یی به سمت حالت مهندسی باید برنامه‌ریزی درازمدت 15ساله انجام داد. ابوالحسن میرعمادی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بخش مسکن باتوجه به تبدیل شدن خانه به یک کالای سرمایه‌یی در یک دور باطل افتاده که لازم است از این وضعیت خارج و با رویکرد مهندسی به آن پرداخته شود. وی با بیان اینکه جریان حاکم بر بخش مسکن، آن را به کالایی شبیه ارز تبدیل کرده، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت مسکن ارتباط منطقی با هزینه واقعی ساخت آن ندارد. سود تولید مسکن حدود 50درصد است، درحالی که باید هزینه‌های تولید محاسبه شود و یک سود منطقی برای آن درنظر گرفته شود.


برآورد ۹ میلیارد تومانی ساماندهی برج آزادی

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، گفت: برآوردهای ما از اعتبارات لازم برای ساماندهی برج ۹میلیارد تومان است. احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با مهر بااشاره به آخرین وضعیت ساماندهی برج آزادی، افزود: در بازدیدی که اخیرا از این برج داشتیم، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی برای مشکلات برج انجام شد و اداره برج آزادی به‌صورت هیات امنایی مورد بررسی قرار گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که دومین ساماندهی برج آزادی سبب ایجاد مشکلات بیشتر برای این برج شده است یا خیر، گفت: چکه کردن برج آزادی قبلا اتفاق افتاده، اما به‌دلیل آنکه مدیریت آن جدی گرفته نشده بود، کسی متوجه آن نبود.


مازندران پایتخت گردشگری

شهردار ساری گفت: ساری از چنان ظرفیت بالایی درحوزه توریسم برخوردار است که می‌تواند به پایتخت گردشگری کشور تبدیل شود. به گزارش «تعادل»، مهدی عبوری در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری گفت: باوجود آنکه همه باور داشتند و دارند که این شهر تاریخی با 6هزارسال سابقه پایتخت استان مازندران است اما هیچ‌گاه مانند امروز این باور بارور نشده بود که این اتفاق مهم حاصل تلاش شهرداری و شورای شهر و شهروندان فهیم است. با بارورشدن این باور که ساری پایتخت مازندران است، توسعه شهر هم منطقی جلوه کرد و هم سرعت یافت تا جایی که همه باور دارند توسعه ساری در 3سال اخیر بیش از 30سال گذشته بوده است. بنابراین اکنون باید همه خود را برای اتفاق سوم آماده کنیم؛ هم مقامات کشوری و استانی؛ و هم شهرداری و شورای شهر و شهروندان؛ این اتفاق هم چیزی نیست مگر استفاده از تمامی ظرفیت‌های ساری درحوزه توریسم برای تبدیل این شهر به پایتخت گردشگری.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر