تامین مالی کلان‌شهرها با تهیه لایحه اصلاحیه درآمدهای شهرداری‌ها

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۲۹

شورای عالی شهرسازی و معماری با مصوب کردن طرح مطالعاتی درمورد تامین مالی کلان‌شهرها مقرر کرد که دبیرخانه شورای عالی با همکاری وزارتخانه‌های کشور لایحه اصلاحیه درآمدهای شهرداری‌ها را برای عرضه به دولت تهیه کند.

به گزارش «تعادل»، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درجلسه مورخ 11/3/94 خود ضمن استماع و بررسی گزارش ارایه شده از طرح مطالعاتی انجام یافته درمورد تامین مالی کلان‌شهرها، مقرر کرد که گزارش این پژوهش و مطالعه به عنوان مطالعات پشتیبان شورای عالی شهرسازی و معماری در موضوع تامین درآمد پایدار برای شهرها به دولت جهت بهره‌برداری در کمیسیون‌های تخصصی لحاظ در تصمیم‌گیری‌ها ارسال شود. معاون وزیر راه‌وشهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی در ادامه ابلاغ مصوبه تصریح کرده است: برای طرح موضوع و بسط آن در میان مدیران شهری و جامعه دانشگاهی و حرفه‌یی همایشی با مشارکت دبیرخانه شورا، وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شود. دربخش پایانی مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری تصریح شده است: دبیرخانه شورای عالی با همکاری وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق‌پذیری نگاه فوق از طریق همکاری‌های میان بخشی و تهیه لایحه اصلاحیه درآمدهای شهرداری‌ها جهت عرضه به دولت اقدام کند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در ابلاغ مصوبه شورای عالی پیرامون طرح‌های مناطق نمونه گردشگری خطاب به طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درجلسه مورخ 14/2/94 پس از استماع گزارش اقدامات مربوط به پیگیری مصوبه مناطق نمونه گردشگری مورخ 22/10/93، فرآیند پیوست را برای دسته‌بندی طرح‌های مصوب هیات دولت تاکنون جهت بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی مورد تایید و تصویب قرار داد. وی تاکید کرده است: علاوه بر این، مجددا تاکید می‌شود تا زمان تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه، هیچ‌گونه تصمیم‌گیری یا اقدام جدیدی درباره مناطق نمونه گردشگری درسطح کشور صورت نگیرد. مدیران اجرایی مربوطه در استان، مسوول پیگیری موارد فوق بوده و استانداری‌های سراسر کشور مسوول نظارت بر این موضوع هستند.

بنا بر این گزارش، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درجلسه مورخ 11/3/94، پیرو مصوبه مورخ 21/8/93 و مباحث جلسه مورخ 28/2/94، ضمن بررسی طرح تفصیلی بافت فرهنگی- تاریخی شهر شیراز مقرر کرد: دبیرخانه شورای عالی نسبت به تشکیل کمیته‌یی با عضویت شهرداری شیراز، سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت عمران و بهسازی شهری اقدام و طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر شیراز را ضمن تاکید بر لزوم صیانت از اصالت و یکپارچگی بافت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی با رویکرد بازآفرینی شهری و توجه به موارد زیر مورد بررسی و نتیجه حداکثر ظرف مدت 6هفته به شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه شود. موارد موردنظر برای انجام بررسی شامل چشم‌انداز بافت تاریخی در شهر شیراز و جایگاه آن در منطقه و کشور، تدوین راهبردهای اصلی بازآفرینی بافت تاریخی، ارایه نوع فعالیت، کارکرد و ضوابط محقق‌کننده بازآفرینی در بافت و ارایه الزامات نهادی و سازمانی اجرایی تحقق رویکرد بازآفرینی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر