آموزش‌های غیررسمی سبب موفقیت بخش تعاون

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۲۶

تسنیم| داود ناصری‌امید اظهار داشت: آموزش‌های کوتاه‌مدت و غیر‌رسمی سازمان فنی و حرفه‌یی در مقایسه با آموزش‌های رسمی بیشتر مورد توجه افراد است و افراد شرکت‌کننده در آموزش‌های غیررسمی این سازمان به دنبال تشکیل تعاونی و ایجاد کسب‌وکار هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان کرمانشاه بااشاره به اینکه آموزش رکن اساسی توسعه در هر جامعه پیشرفته محسوب می‌شود، گفت: یکی از آسیب‌های جوامع درحال پیشرفت ازجمله استان کرمانشاه عدم آموزش در زمینه‌های متعدد است و باید آموزش و مشاوره‌های ویژه در ابتدای تشکیل بنگاه و هرنوع اقدام گروهی توسط کارشناسان و متخصصان مربوطه ارایه شود.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌یی به عنوان تنها دستگاه متولی آموزش‌های غیررسمی کشور شناخته شده است، عنوان کرد: کسب تحصیلات دانشگاهی سبب موفقیت افراد در دستیابی به اهداف موردنظر می‌شود اما ارایه آموزش‌های غیررسمی نیز باتوجه به مقتضیات سنی افراد شرکت‌کننده در تحقق اهداف تشکیل بنگاه و تعاونی‌ها سهم بسزایی دارد.

ناصری‌امید عدم تحصیلات دانشگاهی و دانش کافی اعضای تعاونی‌ها را یکی از مشکلات این بخش دانست و بیان کرد: تعاونی‌ها به‌طور عمده به صورت خانوادگی تشکیل می‌شوند و بدون توجه به اهداف تشکیل تنها در یک مقطع و برای دریافت تسهیلات مورد توجه اعضا بوده که این موضوع ازجمله دلایل شکست آنهاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان کرمانشاه بااشاره به برگزاری کارگاه آموزشی برندسازی گفت: نبود برند یکی از مشکلات بخش تعاونی‌هاست که فنی و حرفه‌یی با برگزاری کارگاه‌های مربوطه در زمینه برند و برند‌سازی در رفع این مشکل اقداماتی داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر