دوز بالای خشونت با حیوانات

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۱۳

باید یادمان باشد که اگر از محیط زیست‌مان محافظت نکنیم، برای ما اتفاقات ناگواری می‌افتد، از آن مدل اتفاق‌هایی که شاید فقط در فیلم‌ها دیده‌ایم؛ فارغ از این وقتی محیط‌زیست آسیب ببیند، افسردگی به سراغ آدمیزاد می‌آید و باید به این وجه ماجرا هم توجه داشت.

رامبدجوان با حضور در برنامه تلویزیونی «طبیعت 360درجه» از دل‌نگرانی‌های خود درباره محیط‌زیست و مسوولیت شهروندان برای حفاظت از داشته‌های ارزشمند ملی گفت.

رامبدجوان در این برنامه شکار غیرمجاز حیوانات را از چالش‌های جدی محیط‌زیست عنوان کرد و افزود: موافق 100درصد ممنوع کردن شکار هستم، به نظر من باید برای شکارچیان غیرمجاز، مجازات جدی در نظر گرفته شود؛ البته سازمان محیط‌زیست اقدامات خوبی مثل افزایش محیط‌بانان و تعیین جریمه‌های نقدی سنگین برای شکارچیان غیرمجاز انجام داده، اما باید توجه داشت که شاید پرداخت جریمه نقدی برای خیلی‌ها امکان‌پذیر باشد و باید در کنار این اقدامات به فکر راهکارهای موثرتری بود. مجری برنامه «خندوانه» گفت: البته موضوع محیط‌بانان هم بسیار جدی است، سازمان محیط‌زیست خیلی برای این حوزه تلاش می‌کند و محیط‌بانان ما امروز چه در بخش تجهیزات و چه تامین مسایل مالی، قضایی و... محرومیت‌هایی دارند که باید به آنها رسیدگی شود. جوان افزود: برای من بسیار عجیب است که چرا در برخی از ما دوز خشونت با حیوانات بسیار بالاست، این در حالی است که این رفتار ناپسند چه در دین و چه در فرهنگ اصیل ایران هیچ جایگاهی ندارد. بازیگر سریال «خانه سبز» از «کمبود آب» در کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: موضوع آب برای من به عنوان یک شهروند بسیار جدی است و معتقدم باید صرفه‌جویی در مصرف آب را به همه یادآوری کنم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر