ماه عسل ناتمام ارشاد و ناشران

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۱۱

گرچه از اعلام آخرین فهرست کتاب‌های انتخاب شده جهت خرید ازسوی وزارت ارشاد، حدود 5ماه می‌گذرد اما ماه عسل ناشران با دولت هنوز تمام نشده است!

۱۸ آذر سال۹۲ برای نخستین‌بار اسامی اعضای هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد. معاونت فرهنگی این وزارتخانه اقدام مذکور را گامی دیگر درجهت اجرای سیاست شفاف‌سازی در سیستم خرید کتاب از ناشران عنوان کرده بود. اعضای اولیه این هیات را آقایان کامران فانی، محمدعلی مهدوی‌راد، علی‌اصغر محمدخانی، علی اوجبی، محمدکاظم شمس، احمد کمالی‌نژاد، مصطفی امیدی و حمیدرضا ارباب سلیمانی تشکیل می‌دادند. اگرچه حکمی که معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد برای این ۸نفر صادر کرد، دوساله بود اما این ترکیب درهمان چند ماه اول فعالیتش و در پی برخی جابه‌جایی‌های مدیریتی در وزارت ارشاد، دستخوش تغییراتی شد و در نهایت مهرزاد دانش منتقد سینما که دبیر کمیته ارزشیابی نویسندگان و شاعران نیز بود، با حفظ سمت جایگزین مصطفی امیدی در مسوولیت دبیری هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

بعد از این تغییر تا به امروز که حدود ۵ماه از آن می‌گذرد، هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها یک نوبت تشکیل جلسه داده که طی آن با خرید ۱۶۲ عنوان کتاب از ناشران در شمارگان ۲۷هزارو۵۰۰ نسخه موافقت شده است.

مهرزاد دانش دبیر هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد در پاسخ به سوال مهر درباره اینکه آیا صحت دارد چراغ این هیات خاموش شده، گفت: انتخاب و خرید کتاب‌ها از ناشران متوقف نشده، هرچند برخی مسایل و مشکلات بودجه‌یی در کندشدن این روند طی ماه‌های اخیر بی‌تاثیر نبوده است.

مهرزاد دانش در ادامه برگزاری ۳ جلسه هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی هفته‌های اخیر خبر و به ناشران نوید داد که مصوبات این جلسات ظرف هفته آینده روی سایت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اعلام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر