درگذشت روزنامه‌نگار قهرمان پولیتزر

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۰۸


نیروی مهلک؛ بی‌اتهامی، بی‌حدو مرزی- یک تحقیق داخلی گشت مرزی را از اتهام چندین ماجرای منجر به تیراندازی که 19تلفات به جای گذاشت، مبرا ساخت. یک مامور گشت مرزی که پسر بچه ناشناس 15ساله مکزیکی را به ضرب گلوله‌یی در صورتش کشت، اخیرا بر اثر این تحقیق بی‌گناه تشخیص داده شد. مامور دیگری که یک مکزیکی 17ساله را که به وی سنگ پرتاب کرده بود، به ضرب گلوله کشت نیز بی‌گناه شناخته شد. اینها مواردی از 67پرونده‌یی بود که مورد بررسی قرار گرفت و برمبنای آن مرزداران بی‌گناه شناخته شدند.


اسلحه‌های هوشمند؛ زیر آتش- تکنولوژی سالم می‌تواند زندگی‌ها را نجات دهد. آیا این اتفاق در بازار اسلحه امریکا نیز می‌افتد؟ برند دیتل کارآفرین آلمانی ایده‌یی رادیکال درباره امنیت اسلحه دارد. پس از تیراندازی در دانشگاه گونتبرگ که 16کشته به جای گذاشت، دیتل اسلحه‌ها را با قفل‌های دیجیتالی تصور می‌کند که نمونه‌یی از آن را در ساختمان کمپانی‌اش نصب کرده است. با گذشت هشت سال اکنون «آرماتیکس‌ای پی یک» -هفت‌تیری که می‌تواند تنها در صورتی شلیک کند که استفاده‌کننده از آن لباسی پوشیده باشد که متصل به یک شبکه با فرکانس ویژه باشد- آماده شده است. اما مساله این است که هیچ فروشگاهی در امریکا این اسلحه را برای فروش ندارد. این اسلحه که از آن به عنوان اسلحه هوشمند یاد می‌شود شاید بتواند به نبرد طولانی‌مدت درباره اجازه استفاده از اسلحه یا کنترل استفاده از آن پایان دهد.


زلزله در قلب او- بینود تیواری مهندسی است که از ویرانی‌های زلزله در کاتماندوی نپال جان سالم به در برده است. وقتی او با گروهش راهی مناطق آسیب‌دیده شد مردم نپال را دید که پیر و جوان، کنار ویرانه‌های به‌جای مانده از خانه‌شان چمباتمه زده‌اند. وی به هزینه شخصی خودش راهی این سفر تحقیقاتی شده تا با عکاسی از مناطق آسیب‌دیده، در حالی که لباسی به رنگ زرد فلئورسنتی پوشیده، به بررسی وضعیت مردم بپردازد.


درگذشت روزنامه‌نگاری که 13پولیتزر برای تایمز آورد- جان اس کارول سردبیر تایمز که تحت هدایت او این روزنامه 13جایزه پولیتزر به دست آورد، درگذشت. او همواره به سمت موضوع‌های متفاوت می‌رفت تا از حقیقت دفاع کند. از جمله سال 2003 و نزدیک به یک هفته پیش از انتخاباتی که باید فرماندار کالیفرنیا را تعیین می‌کرد، گروهی از روزنامه‌نگاران تایمز به رهبری کارول به عنوان سردبیر، بر نقطه‌یی انگشت گذاشتند که می‌دانستند می‌تواند توفان به پا کند. حق با آنها بود و وقتی روزنامه منتشر شد - درست 5روز پیش از اینکه رای‌دهندگان پای صندوق‌های رای بروند- بازیگری که کاندیدای کسب این پست بود، یعنی آرنولد شوارتزنگر به اتهام رفتار نادرست با زن‌ها زیر سوال رفت. این در حالی بود که‌ گری دیویس از حزب دموکرات به او کمک کرده بود تا بالا بیاید. گرچه شوارتزنگر برنده انتخابات شد و اذعان هم کرد که رفتار ناشایستی در برابر زنان داشته است، هزاران نفر اشتراک‌شان برای تایمز را حذف کردند و کارول با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد اما آینده ثابت کرد او حق داشت. او 73 سال داشت.


واشنگتن‌تایمز

تلاش برای حفظ معادن زغال‌سنگ- شهر کلرادو مبارزه یا جمعی را در پیش گرفته است تا با دادگاه فدرال که قصد تعطیلی معادن محلی را دارد مبارزه کند.


آفریقای‌جنوبی دستور دستگیری بشیر را صادر کرد- دادگاهی در آفریقای‌جنوبی به صورت ناگهانی دستور دستگیری عمرالبشیر رهبر سودان را که میهمان این کشور است، صادر کرد. این دادگاه به درخواست مسوولان دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه و گروه‌های حقوق‌ بشر این حکم را صادر کرد. عمرالبشیر رییس‌جمهوری ۷۱ساله سودان برای شرکت در نشست رهبران کشورهای آفریقایی به عنوان میهمان در آفریقای‌جنوبی به سر می‌برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر