وقتی جکمن به جنگ فقر رفت

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۰۲

هیو جکمن بازیگر سری فیلم‌های «مردان ایکس»، در دنیای واقعی به‌جای بدمن‌ها، با فقر مبارزه می‌کند. هیو جکمن که به‌عنوان بازیگر فیلم‌های اکشن شناخته می‌شود، معتقد است دلیل وجود فقر خود انسان‌ها هستند از این رو اگر بخواهیم می‌توانیم، فقر را ریشه‌کن کنیم.

این بازیگر چند سال پیش برای اینکه از نزدیک با مشکلات کشاورزان اتیوپیایی آشنا شود، پا به یکی از این مزارع قهوه در این کشور گذاشت و دریافت در این کسب‌وکار فاکتورهای بسیاری وجود دارد که تحت کنترل کشاورزان نیست. برای همین کشاورزان مجبور می‌شوند ساعات طولانی را صرف کاری کنند که سودی نصیب آنها نمی‌کند.

یک کشاورز 27ساله به‌نام دوکالا ازجمله این کشاورزان بود. او پنج فرزند داشت و در یک ناحیه دورافتاده در اتیوپی زندگی می‌کرد. جکمن او را یکی از شادترین افرادی خوانده که در تمام عمرش دیده است؛ پر از شادی و مثبت‌اندیشی. او گفت: زندگی با دوکالا به من آموخت که اگر به‌جای کمک مالی به مردم، آنها را در کارشان یاری کنیم، تغییر زیادی در زندگی آنها ایجاد خواهیم کرد. جکمن، دوکالا را این‌گونه توصیف می‌کند: دوکالا یک مزرعه کوچک قهوه دارد. او تمام هفت روز هفته و هر روز بین 10 تا 12ساعت کار می‌کند.

جکمن پس از بازگشت به نیویورک به سازمان ملل رفت و نطق پرشوری را برای جلب حمایت رهبران جهان از کشاورزانی همچون دوکالا ایراد کرد. او در این سخنرانی به این نکته اشاره کرد که تا فقر در جهان وجود دارد، نمی‌توان برای تغییرات آب‌وهوا در جهان چاره‌یی اندیشید. پس از پایان سخنرانی بود که او دریافت چگونه چیزی به کوچکی و سادگی یک فنجان قهوه می‌تواند، به جنگ فقر در جهان برود. جکمن در سال2011 بنیاد قهوه «مرد خندان» را پایه‌گذاری کرد تا قولی را که به دوکالا داده بود، عملی کند. تمام سود جکمن از فعالیت‌های این بنیاد به حمایت از برنامه‌هایی برای آموزش و پیشرفت جوامع در سراسر دنیا اختصاص می‌یابد. این بنیاد به افرادی مانند دوکالا این امکان را می‌دهد تا زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند.

دوکالا از زمان آشنایی با جکمن و مشارکت در برنامه‌های او توانسته زمین‌های بیشتری بخرد و کسب‌وکار خود را گسترش دهد. پسر بزرگ او نیز به‌زودی نخستین عضو خانواده می‌شود که از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر