خبر کوتاه

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۹۷

انجام کمترین خصوصی‌سازی در بخش معدن

ابراهیم جمیلی، عضو هیات‌مدیره انجمن سرب و روی گفت: زمانی که اصل44 قانون اساسی ازسوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، شاید کسی باور نداشت که رهبری از تقویت بخش خصوصی تا این حد حمایت کند، اما متاسفانه آنچه اتفاق افتاد با چیزی که در حد انتظار بود، فاصله زیادی داشت.

وی با بیان اینکه دولت کمترین واگذاری را در بخش معدن و صنایع معدنی داشته است، گفت: از نظر قانون اساسی، معادن بزرگ جزو انفال محسوب می‌شوند که این مساله موانعی را برای خصوصی‌سازی ایجاد می‌کند. وی افزود: اگر دولت برای اجرای قانون خصوصی‌سازی عزم جدی داشت، طی سال‌های گذشته باید استفساریه مربوط به این مساله صادر می‌شد. عضو هیات‌مدیره انجمن سرب و روی با بیان اینکه دولت باید عزم کوچک‌سازی خودش را داشته باشد، گفت: با خصوصی‌سازی‌هایی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، نه تنها دولت کوچک نشد، بلکه چاق‌تر هم شد.


تخلفات شرکت ملی مس پس از تصویب، علنی می‌شود

داریوش اسماعیلی، رییس هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران، فرآیند رسیدگی به عملکردها و استخراج تخلفات، شناسایی ساختارهای معیوب افراد متخلف دولت سابق در قالب گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص را تشریح کرد. داریوش اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: جلسات متعددی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از سال گذشته برگزار کردیم.

وی با تایید تخلفات و اشکالات متعدد در این بخش گفت: گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص پس از تصویب در صحن علنی اعلام می‌شود، اما همین قدر بدانید که در این بخش تخلفات و اشکالات متعددی وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر