نعمت‌زاده: خوشبختانه تحریم‌های صنعتی و بانکی بی‌اثر شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اینکه برخی با مذاکرات هسته‌یی مخالفت می‌کنند، شگفت‌آور است. به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده که عصر یک‌شنبه به نمایندگی از رییس‌جمهوری در نشست شورای اداری شهرستان جاجرم شرکت کرده بود، اظهار کرد: این عده حتی با سرپیچی از دستور رهبر معظم انقلاب، به تیم چیره‌دست مذاکره‌کننده کشور توهین می‌کنند. وی با بیان اینکه یکی از علل عقب‌ماندگی صنایع و تکنولوژی کشور، به محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌ها برمی‌گردد، افزود: البته خوشبختانه توانسته‌ایم با درایت تیم هسته‌یی و به خصوص دکتر ظریف، تحریم‌ها را در بخش صنعت و بانک‌ها بی‌اثر کنیم.

نعمت‌زاده بااشاره به اینکه دولت تدبیر و امید فعالیت خود را بر سه محور اساسی متمرکز کرده است، گفت: ساماندهی اقتصاد کشور، تعامل با جهانیان و رساندن روابط بین‌الملل به شرایط عادی و تقویت اخلاق در جامعه از محورهای کار دولت یازدهم است. وی درخصوص کارخانه شمش آلومینای جاجرم نیز افزود: باوجود محدودیت‌های بودجه‌یی که وجود دارد، قول می‌دهیم که این واحد صنعتی را تکمیل و تولید شمش را در این واحد به 100هزار تن افزایش دهیم. وی گفت: همچنین تمامی معادن بوکسیت شهرهای بزرگ کشور از قبیل یزد و کرمان دراختیار شمش آلومینای جاجرم قرار خواهد گرفت. وی علت عقب‌افتادگی ساخت کارخانه شمش آلومینای جاجرم را وجود تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: این واحد صنعتی در استان خراسان‌شمالی تا یک‌سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص واگذاری فرودگاه مجتمع آلومینای جاجرم به سازمان هواپیمایی نیز گفت: این وزارتخانه دراین خصوص مشکلی ندارد. نعمت‌زاده بااشاره به اهمیت جاده میامی- جاجرم در توسعه کارخانه‌های صنعتی این استان گفت: توجه به این جاده تاثیر مستقیم در ترانزیت محصولات کارخانه آلومینای جاجرم، پتروشیمی بجنورد و فولاد اسفراین دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر