سیدابریشمی : انتقال واحد‌های صنعتی تهران و البرز قانونی است

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۹۳

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: انتقال واحد‌های صنعتی پراکنده شهر تهران، شهریار، ملارد و صفادشت به داخل شهرک‌های صنعتی، خلاف قانون «فاصله 120کیلومتری شهرک‌های صنعتی از شهر‌ها» نیست. سید محمدعلی سیدابریشمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مکان‌یابی ایجاد شهرک‌های صنعتی شهریار، ملارد و صفادشت سعی شده کمترین عارضه را برای تهران داشته باشند، اظهار کرد: قصد داریم واحد‌های صنعتی پراکنده را که در تهران، ملارد و شهریار مستقر هستند به داخل این شهرک‌ها ببریم؛ بنابراین در اصل آنها را منتقل و ساماندهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این واحد‌های پراکنده باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شوند، اظهار کرد: در انتخاب محل ایجاد شهرک صنعتی، تاییدیه سازمان محیط‌زیست را گرفته‌ایم.

سیدابریشمی ادامه داد: ایجاد شهرک‌های صنعتی شهریار و ملارد مصوبه دولت را دارد و قانون فاصله 120کیلومتری صنایع از شهر نیز مصوبه دولت است؛ بنابراین تناقضی میان این دو وجود ندارد، چراکه قصد ما تنها سازماندهی واحد‌های موجود است. رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه واحد‌هایی که در تهران کار می‌کنند قبول نمی‌کنند که در فاصله 120کیلومتری تهران قرار گیرند، گفت: باید راهکاری پیدا کنیم که این واحد‌ها کمتر فضا، خاک و آب را آلوده کنند و در جایی مستقر شوند که دارای تصفیه‌خانه باشند. وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد‌های صنعتی تهران، ملارد، شهریار و صفادشت از آب شرب استفاده می‌کنند، گفت: انتقال این واحد‌ها به داخل شهرک، زمینه‌ استفاده از آنها از آب صنعتی را فراهم می‌کند و بدین‌ترتیب در مصرف آب شرب نیز صرفه‌جویی می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر واحد صنعتی اجازه ندارد که وارد این شهرک‌ها شود و تنها هدف‌ ما ساماندهی واحد‌هایی است که در حال حاضر در تهران، شهریار، ملارد و صفادشت مستقرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر