اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۹۰

تاکید بر توسعه روابط تجاری ایران وامارات

ایرنا مدیرعامل منطقه آزاد اروند، بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات تاکید کرد. اسماعیل زمانی گفت: توسعه مناطق آزاد یک راهبرد پایدار در برنامه دولت جمهوری اسلامی در جهت متنوع کردن منابع درآمدهای ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی است. وی که برای شرکت در همایش «سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران» در امارات به‌سر می‌برد، با توضیح مشخصات و توانایی منطقه آزاد اروند افزود: این منطقه به مساحت 172کیلومترمربع شامل شهرهای خرمشهر و آبادان و حومه آنها و حوزه گذرگاه شلمچه بوده و دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و کویت است. وی ادامه داد: منطقه آزاد اروند با داشتن قابلیت حمل‌ونقل کلان زمینی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار بوده، همچنانکه این منطقه در تلاقی مسیرهای بازرگانی قرار گرفته است.


واحد‌های صنفی جایگزین نمایشگاه‌های ضیافت

ایلنا نایب‌رییس اتاق اصناف تهران گفت: سیستم نظارتی در ماه رمضان تشدید خواهد شد و براساس صحبت‌های انجام شده قرار است نظارت ویژه‌یی داشته باشیم. علیرضا راسی، نایب‌رییس اتاق اصناف تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه رمضان نمایشگاه‌های ضیافت برپا نمی‌شود اما در تمامی سطح شهر تهران واحدهای صنفی همانند همیشه به هموطنان تهرانی کالا و خدمات ارایه می‌دهند. وی ادامه داد: دوران برپایی چادرها در چند منطقه به اتمام رسیده است و باید کالا و خدمات در تمامی سطح کشور به یک اندازه ارایه شود. ما معتقد هستیم جایگاه مردم بسیار بالاست و نباید برای تهیه چند قلم کالا راهی نمایشگاه‌ها شوند.


مهلت نهایی شرکت در انتخاب صادرکنندگان نمونه

سازمان توسعه تجارت مهلت نام‌نویسی در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه سال 1394 تا 28خردادماه تمدید شد. فرآیند ثبت‌نام در نوزدهمین دوره انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور که از 21اردیبهشت آغاز شده تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت و پس از اتمام مهلت مقرر و آغاز فرآیند ممیزی و بررسی پرونده‌ها، ثبت‌نام و دریافت پرونده جدید مقدور نخواهد بود. صادرکنندگان پس از ثبت‌نام الکترونیکی در این رقابت ملی که امسال نوزدهمین دوره خود را تجربه می‌کند، باید مدارک و مستندات خود را به صورت پرونده به دبیرخانه کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه تحویل دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر