اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۸۷

دلار ارزان‌تر شد

گروه بانک وبیمه| صرافان بازار ارز روز دوشنبه نرخ هر دلار امریکا را با 9تومان افت نسبت به یک‌شنبه گذشته3هزار و 288تومان تعیین کردند، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با یک‌هزار تومان کاهش 907هزار تومان قیمت خورد. هر یورو در بازار آزاد با 10تومان افت قیمت نسبت به روزیک‌شنبه3هزار و 710تومان و هر پوند نیز با یک تومان رشد 5 هزار و131تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب با یک و 3هزار تومان کاهش 907 و 905هزار تومان تعیین قیمت شد. هر نیم‌سکه با 2هزار تومان افت نسبت به روز یک‌شنبه گذشته 461هزار تومان و هر ربع‌سکه نیز با یک‌هزار تومان کاهش قیمت 253هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی با3هزار تومان افت قیمت 171 هزار تومان خریدوفروش شد و هر گرم طلای 18 عیار با 400تومان افت 92هزار و500تومان قیمت خورد. هر اونس طلا نیز در معاملات دوشنبه با 4دلار افت 1178 دلار قیمت‌گذاری شد.


مدیرعامل جدید بیمه نوین معرفی شد

مراسم معارفه مدیرعامل جدید بیمه نوین با حضور اعضای هیات‌مدیره این شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مراسم نصراله طهماسبی عضو هیات‌مدیره شرکت بیمه نوین ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل قبلی این شرکت گفت: آقای غلامی مدیری دلسوز و پرتلاش است که تلاش ایشان درهدایت شرکت بیمه نوین طی 5سال گذشته که سکان مدیریت شرکت بیمه نوین را عهده‌دار بودند، ستودنی است. حضور ایشان فرصت مغتنمی برای مجموعه بیمه نوین بود و ما همچنان امیدواریم از تجربیات ایشان بهره‌مند باشیم. وی در ادامه بااشاره به تجربیات و سابقه درخشان «حسین کریم‌خان زند» مدیرعامل جدید این شرکت درصنعت بیمه افزود: حضور آقای زند باتوجه به سابقه موفق ایشان در مدیریت و احساس مسوولیت ایشان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت باعث دلگرمی است و ما امیدواریم با حضور ایشان و همراهی مدیران و کارکنان بتوانیم در مسیر رشد و تعالی شرکت، شاهد روزهای روشن و درخشانی برای شرکت بیمه نوین باشیم.


خروج بانک صادرات از بنگاه‌داری

اسماعیل لـله‌گانی مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان خراسان‌شمالی بر استمرار روند خروج بانک از بنگاه‌داری هم‌راستا با سیاست‌های دولت و حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مدیرعامل این بانک در سفر به استان خراسان‌شمالی ضمن بازدید از شعب و دیدار با کارکنان گفت: این بانک درجهت خروج از بنگاه‌داری درنظر دارد 100درصد سهام خود درشرکت تحقیق و گسترش صنایع معدنی پارس‌کانی که معادل 50درصد از سهام شرکت مذکور است را از طریق مزایده به فروش برساند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برای پیشگامی بانک صادرات ایران درعملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی ابلاغ شده اقداماتی به اجرا درآورده است که تسریع درخروج از بنگاه‌داری در این ارتباط مدنظر است. لـله‌گانی بااشاره به رویکرد‌های این بانک اظهار داشت: برای اینکه بتوان خدمات مطلوب‌تر را به مشتریان ارایه دهیم و برای سهامداران ارزش‌افزوده بهتری ایجاد کنیم نسبت به استقرار نظام‌ها، فرآیندها و ساختارهای علمی همگام با استانداردها و موازین بین‌المللی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: کسب اعتماد و اطمینان بیشتر مشتریان از اهداف این بانک است و دراین خصوص تلاش خواهد شد تا کلیه امکانات و قابلیت‌های بانک درجهت پاسخ به نیاز‌های مشتریان به ‌کار گرفته شود.


مراودات ۲۱میلیارد دلاری بانک‌های ایران با بانک‌های جهانی

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی مراودات ایران با بانک‌های ۴۴کشور دنیا را در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۲۱.۴میلیارد دلار اعلام کرد که ۱۷.۳۲۴میلیارد دلار از این رقم مربوط به سپرده‌های ایران نزد این بانک‌ها بوده است. بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال 2014، با 1.275 میلیارد دلار افزایش نسبت به پایان سال 2013 مواجه شده است. میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال 2013 بالغ بر 16.049میلیارد دلار اعلام شده بود که این رقم یک سال بعد یعنی در پایان سال 2014 به 17.324میلیارد دلار افزایش یافته است. سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سال 2011 به 14.352میلیارد دلار و در پایان سال 2012 نیز به 16.529میلیارد دلار رسیده بود.

اختلاف میان سپرده‌ها و تعهدات ایران در برابر 44 بانک بررسی شده در این گزارش در پایان سال 2014 به 13.159میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش تعهدات ایران نسبت به این بانک‌ها در پایان سال 2014 با 1.374میلیارد دلار کاهش نسبت به پایان سال 2013 مواجه شده است. تعهدات ایران نسبت به این بانک‌ها در پایان سال 2013 بالغ بر 5.49میلیارد دلار بود که در پایان سال 2014 این رقم به 4.116میلیارد دلار رسیده است. تعهدات ایران نزد بانک‌های خارجی در دسامبر 2011 بالغ بر 10.747میلیارد دلار و در دسامبر 2012 نیز 7.133میلیارد دلار بوده است. به گزارش تسنیم، حجم کل مراودات بانکی ایران با بانک‌های 44 کشور خارجی در پایان سال 2014 با کاهش 99میلیون دلاری نسبت به پایان 2013 به 21.44میلیارد دلار رسیده است. این رقم در پایان سال 2013 بالغ بر 21.539میلیارد دلار گزارش شده بود. مقر اصلی بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در شهر (بازل) در سوییس است و گزارش‌های آن تحت عنوان «بانکداری بین‌المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود. در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌یی از بانک‌ها و موسسه‌های مالی غیربانکی متعلق به 44 کشور دنیا که عمدتا اروپایی هستند، عرضه می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر