روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۷۷

نیازی به صالحی نیست؛ فارس بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره حضور رییس سازمان انرژی اتمی در مذاکرات گفت: فعلا لازم نیست آقای صالحی در مذاکرات حضور یابد و قرار بر این امر هم نیست چون آقای صالحی با طرف امریکایی در مورد کلیات به توافق رسیده است و هیچ مشکلی در کلیات نداریم.

سوال علی‌ مطهری؛ ایسنا علی مطهری در نامه‌یی خطاب به دادستان تهران از وی درباره ممنوع التصویری رییس‌جمهور اسبق سوال کرد. وی در این نامه نوشته است: «... اعلام فرمایید که این دستور مستند به چه ماده قانونی یا مستند به حکم صادره از کدام دادگاه صالح است؟»

حمایت از سوریه ؛ خانه ملت علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار جمعی از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی سوریه با تاکید بر تداوم حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه در قبال هجوم گروه‌های تروریستی گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای حمایت از دولت و ملت سوریه فروگذار نخواهد کرد.

میراث اتمی اوباما ؛ فارس وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد در حالی که مذاکرات ایران به مرحله حساسی وارد شده است، گسترش تسلیحات اتمی در دیگر مناطق هدف اصلی سیاست‌گذاری امریکا را تهدید می‌کند. هدف اصلی ریاست‌جمهوری اوباما که همان برچیدن تهدید گسترده اتمی در سطح جهان است، همچنان در تعلیق باقی است.

مدرنیته در حوزه علمیه ؛ ایرنا آیت‌الله‌هاشم هاشم‌زاده‌هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه‌های علمیه باید سنت و مدرنیته را در هم بیامیزند زیرا که زیبایی‌ها در این اصل مهم نهفته شده است.

چشم سرمایه‌گذاران به ایران ؛ ایسنا وال‌استریت ژورنال نوشت: با توجه به نزدیک شدن به آخرین مرحله از مذاکرات ایران و گروه 1+5، سرمایه‌گذاران چشم انتظار ورود به بازار ایران در صورت لغو تحریم‌ها هستند و در همین رابطه چندین نهاد سرمایه‌گذاری ورود به بازار ایران را ارزیابی می‌کنند.

چهارشنبه: آغاز مذاکرات معاونان ؛ ایرنا تیم‌های کارشناسی ایران و اروپا مذاکرات را در وین ادامه می‌دهند تا روز چهارشنبه سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی نیز برای ادامه مذاکرات به آنها ملحق شوند. مذاکرات تیم‌های کارشناسی ایران و اروپا به ریاست حمید بعیدی‌نژاد و استفان‌کلمنت صبح روز گذشته برای تکمیل ضمایم متن توافق جامع از سر گرفته می‌شود.

امیرعبداللهیان در ریاض؛ ایسنا حسین امیر‌عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد یمن راهی جده شد.

وتوی تمدید تحریم‌ها ؛ ایسنا المانیتور گزارش داد: مجلس سنای امریکا به زودی متمم مربوط به تمدید تحریم‌ها علیه ایران تا سال 2026 را بررسی و نهایی خواهد کرد. هر چند باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا تهدید کرده است این لایحه را وتو خواهد کرد.

ارزیابی نیروگاه بوشهر ؛ ایسنا انجمن جهانی بهره‌برداران هسته‌یی (wano) از 11 خردادماه جاری ارزیابی همتایی از نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کرده است و تا 28خردادماه ادامه می‌یابد. در این فرآیند که در چارچوب همکاری‌های شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و وانو انجام می‌شود، 25 تن از کارشناسان انجمن، عملکرد نیروگاه را در 12حوزه و در مقایسه با عالی‌ترین استانداردهای صنعت هسته‌یی در جهان و معیارهای مندرج در مدارک وانو مورد بررسی قرار داده و توصیه‌های خود را برای بهبود عملکرد این نیروگاه ارایه خواهند کرد.

جانشین وزیر دفاع در مسکو ؛ ایسنا سردار حاتمی، جانشین وزیر دفاع ایران و هیات همراه برای بازدید از نمایشگاه ارتش ٢٠١٥ در هفته جاری به مسکو سفر خواهند کرد. سفارت ایران در مسکو اعلام کرد: در نمایشگاه ارتش 2015، برای نخستین‌بار پهپادهای تولیدی روسیه، اوران 6 و 14، به نمایش در خواهد آمد.

آرزوی موفقیت برای تیم مذاکرات ؛ ایسنا آیت‌الله‌محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری در دیدار حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه، برای تیم مذاکره‌کننده آرزوی موفقیت و بر حصول نتایج عزتمند در این مذاکرات تاکید کرد. وی با اشاره به خطر تکفیری‌ها در منطقه بر ضرورت هوشیاری کشور برای مقابله با تحرکات تروریست‌های تکفیری در منطقه تاکید کرد.

تفاوت الگوهای سپاه ؛ ایسنا سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه با تاکید بر اینکه الگوی آمادگی‌های سپاه متفاوت با سایر ارتش‌های دنیاست گفت: بخش عمده‌یی از تهدیدات انقلاب اسلامی تهدیدات نرم است، از این رو پرداختن به معنویت به عنوان مولفه اصلی قدرت سپاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

هشدار به گروه‌های خودسر ؛ ایسنا شهاب‌الدین چاووشی ، رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هیچ گروه و حزبی حق ندارد بدون تابلو و شناسنامه فعالیت کرده و برای مخالفان خود خط و نشان بکشد. وی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان تهران، اظهار کرد: انتظار ما از همه احزاب و گروه‌ها این است که در چارچوب مشی اعتدال با یکدیگر رقابت کرده و موضع‌گیری آنها موجب شاد شدن دشمنان نشود.

انتخابات سال 92، «نه»بزرگ ملت به شرایط مدیریتی قبل بود؛ ایرنا شهین‌دخت مولاوردی معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: انتخابات سال 92، «نه»بزرگ ملت به شرایط مدیریتی گذشته و «آری» به دولتی بود که قصد مدیریت کشور براساس اعتدال و عقلانیت را داشت.

وی در مراسم سالروز حماسه 24 خرداد سال 92 در زنجان افزود: انتخابات سال 92 در حالی برگزار شد که کشور از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط خاصی به سر می‌برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر