تحزب و انتخابات آینده

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۷۰

اینکه تبدیل شدن فراکسیون رهروان به حزب رهروان تا مشخص شدن استانی شدن انتخابات متوقف خواهد شد را باید نشات گرفته از این موضوع بدانیم که در استانی شدن انتخابات احزاب معنای بیشتری پیدا می‌کنند.

بنابراین اگر انتخابات استانی شود یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه انتخابات احزاب هستند و با توجه به گستردگی نمایندگان در حوزه انتخابی، در قالب حزب نتیجه بیشتری خواهد داد. امروز به جرات می‌توان گفت که ما در کشورمان آنچنان که باید، حزب فعالی نداریم و فراکسیون رهروان نیز اگر در قالب یک حزب یا یک جبهه فعالیت نکند، نمی‌تواند در مجلس آینده جایگاه خوبی داشته باشد.

با توجه به قانون احزاب فکر می‌کنم که پس از استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، رهروان بتواند ورود خوب و تاثیرگذاری را داشته باشد و به خاطر اهمیت این بحث طبیعتا رهروان نیز منتظر نتیجه استانی شدن خواهد ماند تا پس از آن تمام تلاشش را انجام دهد.

اگر استانی شدن انتخابات نیز به نتیجه مطلوبی نرسد نیز فراکسیون رهروان باید تحت هر شرایطی با برنامه مدونی از این قبیل بی‌برنامگی‌هایی که در سال‌های اخیر داشته است، بیرون بیاید تا بتواند در مجلس دهم که در آن شاهد فراکسیون‌های مختلفی خواهیم بود، پایدار بماند.

این مساله نکته‌یی است که در جلسه آینده این فراکسیون توسط من برای چندمین بار مطرح خواهد شد زیرا رهروان باید نسبت به رفتارش تجدیدنظر جدی‌ای کند، در غیر این صورت امیدی به جایگاه خود در مجلس آتی نخواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر